כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"תהליך התכה ביביסטי מרהיב"

האם חיסלו ח"כ שהתנגד לממשלה? יאיר נתניהו מעורר סערה

יאיר נתניהו תהה כיצד מת ח"כ סעיד אלחרומי מרע"מ, שהיווה איום על ממשלת בנט-לפיד. ברשתות לעגו על "הקונספירציה" - אך נבירה קלה בארכיון מלמדת כי יש תקדים היסטורי לחיסול פוליטי-ערבי בישראל

האם חיסלו ח"כ שהתנגד לממשלה? יאיר נתניהו מעורר סערה
יאיר נתניהו צילום: מתוך שידורי ערוץ 20

יאיר נתניהו, בנו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ספג היום (רביעי) ביקורת חריפה לאחר שפרסם ציוץ על סעיד אלחרומי, ח"כ לשעבר מרע"מ שמת בפתאומיות לפני מספר חודשים, במה שהתפרש בעיני רבים כרמז על כך שייתכן ואלחרומי חוסל, במטרה למנוע ממנו לפרק את ממשלת בנט-לפיד.

נתניהו הבן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏מישהו הבין איך בדיוק מת חבר הכנסת סעיד אלחרומי? אני מזכיר לכולם שהוא אמר שהוא הולך להצביע נגד התקציב ולהפיל את הממשלה.....".

אלחרומי מת באוגוסט האחרון לאחר שעבר התקף לב במהלך נסיעה במכוניתו, וכתוצאה מכך ביצע תאונת דרכים. הוא היה בן 49 במותו. משטרת ישראל הבהירה אז כי לא עלה חשש לפלילים.

העיתונאי בן כספית הגיב בחריפות ל"קונספירציה" של‏ יאיר נתניהו, וכתב: "אפרופו שטאזי. אנחנו חוזים בתהליך "התכה" (meltdown) ביביסטי מרהיב, ספקטקולארי, אורקולי. נקווה שיסתיים ללא אבדות בנפש".

העיתונאי אטילה שומפלבי הגיב בציניות, וכתב: ‏"לתשומת לב הנתבע אהוד אולמרט". שומפלבי רמז לתביעה של משפחת נתניהו נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט על כך שטען כי בני משפחת נתניהו סובלים ממחלת נפש.

יצוין כי בעבר כבר התרחש מקרה, בו התנקשו בחייו של פוליטיקאי ערבי בישראל. ב-1981 חוסל חמאד אבו רביעה, פוליטיקאי בדואי-ישראלי, בעקבות סכסוך פוליטי.

במרץ 1980, דרש השייח' הדרוזי ג'בר מועדי מאבו רביעה להתפטר על מנת שיוכל להיכנס לכנסת במקומו, על פי הסכם הרוטציה. אבו רביעה סירב בטענה שעליו לטפל בחוק לפיצוי בעלי האדמות משבטו, ולא יוכל לעשות זאת אם יתפטר. נעשו ניסיונות לשכנעו להתפטר מתפקידו. לאחר שלא התפטר, פנה השייח' מועדי לבית המשפט, אך תביעתו נדחתה מאחר שעל פי החוק התפטרות מהכנסת צריכה להיעשות מרצון חופשי, ובית המשפט לא יכול לאכוף הסכמי רוטציה.

אבו רביעה המשיך לקבל איומים טלפוניים על חייו ועל חיי משפחתו, אך סירב בתוקף להתפטר. מתוך חשש, הוא שכר לעצמו שני שומרי ראש אישיים. לאחר כתשעה חודשים, אבו רביעה שילם למועדי 60 אלף שקלים בתמורה לביטול הסכם הרוטציה. משוכנע מכך שהסכנה חלפה, אבו רביעה פיטר את שומרי ראשו. כמה שבועות אחר כך, ב-12 בינואר 1981 נרצח אבו רביעה, בעת שישב במכוניתו בכניסה למלון הולילנד בירושלים. בניו של מועדי נתפסו והודו ברצח.

סעיד אלחרומי יאיר נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד