כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
השטריימלך הגבוהים אין להם שייכות

האדמו"ר מבקש: שטריימל בגובה 13 ס"מ בלבד, במחיר 4000 ש"ח

הרבי מתולדות אברהם יצחק, כמו אדמו"רים נוספים, מבקש מהחסידים שלא לחבוש שטריימל גבוה כפי שהולך היום בשוק השטריימלך וקורא לעשות שטריימלים רק בגובה 13 ס"מ ושעלותו רק בסכום של 4000 שקל. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים | ומה הורה הרבי לבנו לפני החתונה?

האדמו"ר מבקש: שטריימל בגובה 13 ס"מ בלבד, במחיר 4000 ש"ח
הרבי מתולדות אברהם יצחק צילום: שוקי לרר

השטריימלים הגבוהים שכבשו לאחרונה את המגזר החסידי, הובילו לכך שאדמו"רים רבים כדוגמת הרבי מויז'ניץ, הרבי מצאנז, הרבי מקרלין והרבי מבאבוב ביקשו מהחסידים שלא להיכנע לתכתיב החדש. כעת נודע ל'בחדרי חרדים' כי הרבי מתולדות אברהם יצחק קרא לכמה חסידיו, והעיר להם בנושא השטריימלך, שככל שעובר הזמן נהיים יותר ויותר גבוהים ומשתנים עוד ועוד מהמראה המקורי.

האדמו"ר האריך על גודל ההקפדה של הלבוש, תוך שהוא הסביר כי השטריימלך הגבוהים כיום אין להם שייכות לשטריימל הנוסטלגי של פעם וביקש להוזיל את השטריימלים ולהקטין את גובהו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הדבר התבטא לפני שבוע, עת חיתן בנו הרה"צ רבי בעריש קאהן את בנו ולקראת החתונה קנו לו כמה ממקורביו שטריימל במתנה לקראת השמחה, אלא שאביו הרבי שראה את השטריימל, אמר לבנו כי זה מפריע לו, הרבי אמר הגענו למצב שהשטריימלך משתנים עוד ועוד, ובדרך צחות אמר לו "הגובה הוא כבר כמו ספודיק, אתה יכול להעניק את זה במתנה לר' איצ'ה פאלוך", פאלוך הוא חסיד גור חובש ספודיק המקורב לרבי. "אולי לו יהיה מה לעשות עם זה" אמר הרבי.

חסידי תולדות אברהם יצחק בריקוד שבוע שעבר בחתונת נכד הרבי. צילום: ארי קופרשטוק

החסידים ששמעו את דברי הרבי הגיעו מיד עם רעיונות שונים, כיצד אפשר לתקן את העניין. הרבי הבהיר כי ברצונו שיעשו שטריימלך חדשים וזולים בשביל חסידיו, ובימים אלו הביאו החסידים לרבי כמה שטריימל-מאכר'ס לרבי עם כל מיני סוגי שטריימלך כאשר הרבי עבר עליהם, והצביע דווקא על שטריימל בגובה 13 ס"מ בלבד, ואמר ברצונו שיחבשו אותו, וכי ברצונו שישלמו עליהם לא יותר מ-4 אלף שקל, לאחר שהמחירים גם עלו בשנים האחרונות, וזה גורם לו צער גדול.  

החסידים מיהרו לעבוד על תוכנית מסודרת עם כמה שטריימל-מאכר'ס, שיעשו במיוחד שטריימלך במחיר נמוך וגובה של 13 ס"מ כפי בקשת הרבי, הם פרסמו את בקשת הרבי לשנות את השטריימלך. בימים הקרובים כבר יתחילו החסידים להזמין את השטריימלך, אך הרבי הורה כי בחורי החסידות לא יקנו חדשים, וכן חתנים שמתחתנים לא צריכים לקנות אותם כי הוא לא יכול לבקש מחתן לעשות כזה דבר כי עדיין הוא משועבד להורים והמחותנים שזה יכול להפריע להם, אך אברכים שכבר כמה שנים אחרי החתונה והם יכולים לעשות כזה דבר הם יקנו את השטריימלך החדשים. 

לדברי אחד המעורים בדבר ששוחח עם 'בחדרי חרדים' הרבי אכן רק עשה את זה כבקשה ולא כתקנה שמחייב כל אחד לשנות, אך כפי הנראה מאות אברכים כבר בתקופה הקרובה ישנו את השטריימל שלהם, כאשר החסידים שישבו על ההסכם אם השטריימל-מאכר'ס קוראים לפרויקט שלהם בשם 'א חסידשער שטריימל', לטענתם לאחר שדיברו עם כמה וכמה מחצרות הקודש. כפי הנראה בימים הקרובים גם הם יצטרפו לשינוי הזה, וכי עוד אדמו"רים יבקשו מהחסידים לשנות את השטריימלך. 

שטריימל שטריימל-מאכר תולדות אברהם יצחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד