י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זקן האייניקלעך בגור

אבל בחסידות: הנין של ה'אמרי אמת' הלך לעולמו

הרה"ח הישיש המפואר רבי מאיר היינה ז"ל, מזקני וחשובי חסידי גור, נינו של הרבי בעל ה'אמרי אמת' מגור זצ"ל, שזכה לחסות בצלו של הסבא הגדול, הלך הערב לעולמו בגיל 93. הלוויתו הערב מביתו בבני ברק לקרית שאול בתל אביב

אבל בחסידות: הנין של ה'אמרי אמת' הלך לעולמו
הרב החסיד הישיש רבי חיים מאיר היינה זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: אבל בחצר חסידות גור, עת הלך הערב לעולמו בבית החולים שיבא בתל השומר, הרב החסיד הישיש רבי חיים מאיר היינה זצ"ל, נינו של מרן בעל ה'אמרי אמת' מגור זיע"א והוא בן 93 בפטירתו.

המנוח זצ"ל נולד בט"ז תמוז תרפ"ח בדזאנסקא-וואלע אשר בפולין, לאביו הרה"ח רבי יהודה אריה (לייבל) היינה זצ"ל, בעל 'ליקוטי יהודה' ומנכדיו הגדולים והקרובים של ה'אמרי אמת', ולאמו מרת דבורה ע"ה. סבו רבי יצחק פישל היינה זצ"ל היה חתנו של הרבי ה'אמרי אמת' זיע"א.

בבית זה ספג קדושה וחסידות מגיל צעיר מאוד, בשנת תרצ"ג עברו לגורא קאלוואריא, שם התגורר תחת עינו הפקוחה של ה'אמרי אמת', בהיותו ילד קטן בחודש אלול תרצ"ה עלו הוריו ארצה, יחד עם אחיו הגדול, הגאון החסיד רבי שמואל שמריהו היינה זצ"ל ואחותו מרת רות אלתר שתחי'. ההורים עלו בהוראת ה'אמרי אמת' להשתקע בארץ ישראל. 

בירושלים ספג קנייני נצח וחסידות, לשיא הגיעו הדברים לאחר מלחמת העולם השנייה לאחר שהרבי ה'אמרי אמת' הגיע ארצה, זכה הנכד לשהות לצד זקנו, כל ימיו זכה לחיבה אצל הסבא הגדול. בתור נין, היה אהובו ומקורבו של האדמו"ר בעל ה'אמרי אמת' מגור זיע"א.

משמאל, עם הרבי ה'פני מנחם' מגור זצ"ל

לאחר שנישא עם בת החסיד הרי"מ קרנביסר ז"ל עבר להתגורר בבני ברק, המנוח היה איש חסיד, שריד לדור דעה, פאר היוחסין בחצר חסידות גור, כל ימיו ולילותיו עסק בתורה מתוך אהבה והתמדה, בתפילה ובגמילות חסדים כל אדמו"רי גור כיבדו אותו בצורה מיוחדת. היה מעיין שופע לכל דבר תורה וחסידות, וכדולה ומשקה ממה שראו עיניו בשנים קדמוניות.

בספר 'פאר ישראל' מסופר מפי בעל המעשה, המנוח רבי מאיר היינה: "התווכחתי עם אדם חילוני בענייני הישארות הנפש. הלה פקפק במציאות של עולם האמת, עד כדי שהסכים למכור את חלקו לעולם הבא. אכן קניתי ממנו את חלקו לעולם הבא, כאשר המוכר חותם על שטר מכירה עם עדים. לימים נודע לסבתו דבר המכירה, והיא שכנעה אותו לבטלה…".

"באתי לפני האדמו"ר מרן ה'בית ישראל' זי"ע ושאלתי כדת מה לעשות? האם להיענות לבקשת ביטול המקח? וכך אמר לי: 'מאיר'ל… מאיר'ל… עולם הבא לא רוכשים בממון… כדי לזכות לעולם הבא צריך לעמול הרבה…'".

אחד מחסידי גור כתב היום: "חבל על דאבדין ולא משתכחין. גדולה היא האבידה ללא חליפין וללא תמורה. הוא היה זקן האייניקלעך בגור. יהודי עם ניחוח קדומים של חסידות ושל אצילות נפש. אקסמפלר שורשי, מגזע היחס בחסידות גור, אהוב ונערץ בשל היותו בעל מידות טובות וחן טבעי. זכה לאריכות ימים מתוך צלילות דעת והכרה עמוקה. יהי זכרו ברוך".

לפני שבועיים עוד השתתף בשמחת השבע-ברכות אחרון אצל הרבי מגור ואף כובד באמירת ברכה.

מסע הלוויה הערב בשעה 22:30 מביתו ברחוב ירושלים 10 פינת רחוב רבי עקיבא בבני ברק, לבית החיים בקרית שאול בתל אביב, שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חסידות גור האמרי אמת הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד