כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מדבר לראשונה

אלשיך דוחה את הטענות: "אין אחיזה במציאות"

המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך שובר שתיקה ומגיב לפרסום ב'כלכליסט' - "אין כל אחיזה במציאות". לדבריו, "אילו הפרסום היה נכון - אכן זהו זעזוע עמוק לדמוקרטיה, לא פחות מכך"

אלשיך דוחה את הטענות: "אין אחיזה במציאות"
רוני אלשיך צילום: צילום מסך

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רנ"צ בדימוס רוני אלשיך, מתייחס הערב (רביעי) לראשונה לפרשת הריגול של המשטרה שמסעירה את המדינה לאחרונה בעקבות הפרסום ב'כלכליסט' שחשף כי המשטרה בתקופתו שתלה רוגלות במכשירי סלולר של מנכ"לי משרדי ממשלה ובכירים נוספים. אלשיך דוחה בתוקף טענות לריגול לא חוקי של המשטרה.

"הגם שזה מתסכל מאד, במישור האישי", מתייחס אלשיך לשתיקתו עד כה, "בחרנו להשאיר את הזירה ליועמ"ש לממשלה, לפרקליטות, למשטרה ולרשות לניירות ערך". לדבריו, "הקושי להתמודד מול טענות כלליות שהן בגדר עננה ללא ראיות, אך גם ללא קצה חוט לבדיקה".

בהתייחסו לפרשה אמר המפכ"ל לשעבר אלשיך: "שלשום בבוקר, נחשפנו לכותרות דרמטיות לפיהן לכאורה משטרת ישראל בכלל, ובראשותי בפרט, התעלמה מכל דין והפכה פעילות שאמורה להיות ממוקדת ומפוקחת לפלטפורמה ל'פישיניג' חסר שליטה".

"חברי הקרובים כמו רבים מאזרחי ישראל, נדהמו מהפרסומים הרבים ופנו אלי לקבלת תשובות. כאן, חלה נקודת המפנה מבחינתי. למרות שכבר למעלה משלוש שנים אני מחוץ למשטרת ישראל, כמי שהכיר את המערכת מקרוב, לא היה לי ספק שהתמונה שפורסמה, אין לה אחיזה במציאות. זאת ועוד, נוכח העובדה שסוף סוף היו שמות בגוף הפרסום ידעתי לומר כמי שמכיר את המערכות הטכנולוגיות הרלוונטיות, שמרגע זה, ניתן לאמת או לשלול ולקבל תמונה עובדתית ברורה", הוסיף.

לדבריו, "אילו הפרסום היה נכון- אכן זהו זעזוע עמוק לדמוקרטיה, לא פחות מכך. המתנו כולנו בסבלנות רבה, עד שמשטרת ישראל השלימה בדיקה פנימית מעמיקה ולאחריה עוד אחת צולבת והממצאים, כפי שפורסמו לידיעת השוטרים, הובאו גם לידיעתי. לא הופתעתי לגלות שממצאי הבדיקה הוכיחו, כי לרשימה שורבבו שמותיהם של אנשים תמימים שמשטרת ישראל לא חשדה בהם מעולם בשום פעילות פלילית, לא פוקחו על ידי משטרת ישראל, לא רק בכלי האיסוף שפותח ב- NSO גם לא בכל כלי איסוף כלשהו, כלים שבמדינה דמוקרטית מחויבים באישור ובצו שופט".

רוני אלשיך פגסוס משטרת ישראל NSO

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד