כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פרשת הריגול החמורה

נחשף: החוקרים ניסו לפרוץ לטלפון של נאשמת בתיק נתניהו

חוקרי המשטרה ניסו ללא הצלחה לפרוץ למכשיר הטלפון האישי של איריס אלוביץ', רעייתו של בעל השליטה ב'בזק' ונאשמת בתיק 4000. נטען כי החוקרים קיבלו צו מבית המשפט שאישר את ההאזנה

נחשף: החוקרים ניסו לפרוץ לטלפון של נאשמת בתיק נתניהו
משל"ט המשטרה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

חוקרי המשטרה ניסו להתקין תוכנת ריגול גם בטלפון של איריס אלוביץ', רעייתו של בעל השליטה בקבוצת בזק שאול אלוביץ', אשר נאשמת יחד איתו בתיק 4,000. לפי הפרסום הערב (רביעי) ב'חדשות 13' החוקרים לא הצליחו בסופו של דבר לבצע את הפריצה.

לפי הדיווח, הניסיון להתקין את הרוגלה בטלפון של גב' אלוביץ' התרחש קצת לפני שהחקירה בתיק 4,000 (תיק בזק) הפכה גלויה, לטענת הכתב אביעד גליקמן, החוקרים קיבלו צו מבית המשפט שאישר את ההאזנה, בדומה למה שנעשה בעניינו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר.

מוקדם יותר היום פורסמו ציטוטים מתוך דיונים פנימיים שנערכו לאחרונה, בהם נשמע מנדלבליט מכחיש את הטענות שאישר למשטרה להאזין למנכ"לי משרדי ממשלה ולבני משפחתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

"מישהו מעלה בדעתו שהייתה פעם חקירה נגדם?", אמר מנדלבליט בדברים שפורסמו ב-ynet . "מאיפה זה בא בכלל, שחקרו אנשים על הדלפות? כולם באו אליי בטענות שאני לא חוקר הדלפות. במשך שש שנים לא הרשיתי לחקור הדלפות. באו אליי עם קיתונות של טענות וביוב ששפכו עליי על זה שלא הסכמתי לחקור הדלפות לעיתונאים".

מנדלבליט מתעקש שלא אישר אף אחד מהשמות שפורסמו כי נעשה ניסיון לפרוץ להם למכשיר. "הייתה חקירה על אמי פלמור? לא הייתה. הייתה חקירה על שי באב"ד? לא הייתה. הייתה חקירה על קרן טרנר? לא הייתה. אני לא יודע לגבי ראשי העיריות, כי זה ברמה של פרקליט מדינה. אני לא יודע מה אישר, מה לא אישר, אין לי מושג. אבל הגיוני שגם שם רק בפשעים חמורים מאשרים האזנה. בכל מקרה, מה שנטען כאן זה שעשו פה חיפוש בטלפונים. זה לא האזנה, זה משהו אחר בכלל".

"אני לא אישרתי הרבה דברים, והייתה ביקורת מאוד קשה עלי", טען מנדלבליט, "אבל אני לא אישרתי, וכבלתי ידיים, כי הייתי מאוד מאוד קפדן לגבי זכויות הפרט, כולל של יאיר נתניהו ושרה נתניהו. לא הייתי מוכן להיכנס לטלפונים האלה. הייתי מאוד קפדן במקומות האלה, חטפתי ביקורת על זה. אני לא יודע איך הם הגיעו לטלפון של אבנר נתניהו".

כיצד ישפיעו הפרסומים על חקירה נתניהו? "אני לא חושב שזה ישפיע, אבל אני לא יודע. אני רוצה להאמין שלא. אבל אם יתברר שהיה משהו לא בסדר, אז צריך להביא את כל האמת בפני בית המשפט, והוא יעשה מה שצריך לעשות עם זה. ממה שאני מבין בעדות של שלמה פילבר, שהיא מרכזית, אין שם שום דבר. הכול כבר פורסם. ההערכה שלי היא שמה שיתגלה לא ישנה כלום".

מנדלבליט הביע הסתייגות מהקמת ועדת חקירה ממלכתית, למרות הדרישה לכך מרחבי הקשת הפוליטית. "אפשר לפרק פה את כל העסק, להרוס את המדינה, לפרק את כולם מקצה לקצה והכול יהיה טוב. ימשיכו פה עם עוד ועדה ועוד ועדה, ונראה כמה משטרות נמצא, וכמה פרקליטויות נמצא וכמה יועצים נמצא. צריך לעשות בדיקה, אבל מה זו האמירה הזו שאני צריך להסביר את מה שקרה במשטרה?".

היועמ"ש לשעבר סיפר כי בתקופת כהונתו, "הייתי מאוד מאוד-מאוד קמצן במתן אישורים להאזנות סתר, וזה בגלל זכויות האדם. הייתי מאוד זהיר לפני שנתתי לרמוס את זכויות האדם וזכויות הפרט, גם של חשודים. לפני שאני נותן לרמוס את הזכויות שלהם אני רוצה להיות בטוח באמת שמדובר בעבירות מאוד חמורות".

אביחי מנדלבליט העריך שאנשי טכנולוגיה במשטרה איבדו את הבלמים: "אני מאוד מאוד חושש שמישהו פה איבד את הברקסים, וצריך לתפוס אותו. אסור לעזוב את זה, וצריך לבדוק הכול, אבל אסור לפרק את המשטרה. אני באמת דואג למשטרה. אני פוחד עליה. היא חוטפת יותר מדי חבטות. יש בעיה בבקרה צריך לתפוס בסוף מה קרה. צריך לפעול באחריות. תמיד אפשר להקים ועדת חקירה".

 

 

איריס אלוביץ תיק 4000 תוכנת ריגול משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד