י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
השר קורא לו לחזור

בצלאל סמוטריץ' מבקר בבריטניה וסופג: "לא רצוי כאן"

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' החל במסע ביקורים בקהילות היהודיות באירופה - והיעד הראשון שאליו הגיע היום הוא בריטניה | הגוף הייצוגי של היהדות בממלכה הבריטית תקף אותו וקרא לו לעזוב את המדינה: "דוחים את דעותיו המתועבות אשר מעוררות שנאה" | שר התפוצות מברך על החרם וקורא לו לשוב ארצה

בצלאל סמוטריץ' מבקר בבריטניה וסופג: "לא רצוי כאן"
בצלאל סמוטריץ צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שני ארגונים יהודים בבריטניה תקפו היום (רביעי) את יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית', חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', לאחר שנחת בממלכה הבריטית במסגרת ביקורים בקהילות היהודיות באירופה. זאת בצל השינויים שהמדינה מקדמת בענייני דת-ומדינה, ובהם גם הרפורמה בגיור, והיעד הראשון שאליו המריא הבוקר הוא בריטניה.

הגוף המרכזי של היהדות בממלכה לא אהב את ביקורו של סמוטריץ', וקרא לחברי הקהילות שלא להיפגש איתו ולהורות לו לעזוב את המקום. ‏"אנו דוחים את דעותיו המתועבות ואת האידיאולוגיה אשר מעוררת שנאה של בצלאל סמוטריץ'", תקפו.

הם הוסיפו כי הם "קוראים לכל חברי הקהילה היהודית הבריטית להראות לו את הדלת. תחזור למטוס בצלאל, ותהיה לדיראון עולם. אתה לא רצוי כאן", תקפו בציוץ שפורסם בחשבון הטוויטר ובשפה העברית.

שר התפוצות נחמן שי ממפלגת 'העבודה' בירך על החרם של הארגונים וכתב: "‏לסמוטריץ׳ אין מה לחפש בבריטניה, הקהילה שם כבר השמיעה את דעתה. לגזענות אין מקום בשום מקום. תחזור הביתה", קרא לו.

גם בארגון היהודי 'יחד', שגם פועל בבריטניה, תקפו את ביקורו של סמוטריץ' וציינו כי חבר בסיעה שבה חברים 'נעם' ו'עוצמה יהודית', שלדבריהם מרכיבה "מפלגת הימין הקיצוני ביותר בכנסת".

הם פירטו את דעותיו ואת מעשיו בתקופת ההתנתקות, וקראו גם הם לחבריהם שלא להיפגש איתו: "התקשרות עם אדם שמשתף פעולה עם גזענים ופוגעים היא בלי מתקבלת על הדעת. הקהילה שלנו חייבת לדחות את כל מה שהוא מייצג", הוסיפו.

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' הגיב לקריאה להחרימו, וכתב: "יהודי בריטניה, אוהב אתכם, את כולכם". מנגד חבר הכנסת יאיר גולן מ'מרצ' בירך על הקריאה הבריטית: "הלוואי ובקרוב גם אצלינו".

בצלאל סמוטריץ בריטניה יאיר גולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד