י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הח"כים החרדים לחצו

משרד הבריאות שוקל לאפשר כניסת ילדים לישראל ללא חיסון

למרות פתיחת השמים, כניסת ילדים לישראל אסורה. חברי הכנסת יצחק פינדרוס ויוסף טייב יזמו דיון במליאת הכנסת | במשרד הבריאות הצהירו: "בוחנים את שינוי הנהלים" • כל הפרטים

משרד הבריאות שוקל לאפשר כניסת ילדים לישראל ללא חיסון
חרדים בנתב"ג צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מליאת הכנסת דנה הערב (רביעי) בהצעה לסדר של ח"כ יצחק פינדרוס בעקבות מניעת כניסת ילדים זרים לישראל. לפי הנהלים המעודכנים, כניסת אזרחים זרים לישראל מתאפשרת רק למחוסנים, מה שמונע דה פקטו כניסת ילדים לישראל, שכן מדינות העולם לא מחסנות ילדים. איסור כניסת ילדים גרם לסבל רב ליהודי התפוצות, שרבים מהם נמצאים בקשרים אדוקים עם ישראל וחלקם אף מתגוררים בה עם אשרות שונות.

בעקבות הקושי הרב והתלונות הרבות שהגיעו ללשכתו, יזם ח"כ יצחק פינדרוס דיון בנושא במליאת הכנסת יחד עם ח"כ יוסף טייב מסיעת ש"ס.

בנאומו טען ח"כ פינדורס, כי "מדינת ישראל שהקלה ראש בכל הגבלות הקורונה, החמירה עם יהדות התפוצות כמשונעת ממשפחות רבות להגיע עם ילדיהן לארץ, ללא כל הצדקה והיגיון".

עוד הוסיף: "רוב מדינות העולם מאפשרות כניסת ילדים עם הוריהם, גם אם הילדים לא מחוסנים, מתוך הבנה שהורים לא יכולים להשאיר ילדים קטנים בבית ולטוס לחו"ל".

כך לדוגמה, בארה"ב, בריטניה, בלגיה והולנד, מותרת כניסת ילדים עד גיל 18 עם הוריהם, גם אם הילדים לא מחוסנים או מחלימים. בצרפת ובספרד מותרת כניסת ילדים עד גיל 12, בקנדה עד גיל 11 והמדינות הכי מחמירות, כגרמניה ויוון מאפשרות כניסת ילדים עד גיל 5 או 6, גם בלא בדיקת קורונה. "רק מדינת ישראל מחמירה בלי פרופורציה, ומונעת מילדים מעל גיל שנה להיכנס ופוגעת לחינם במאות אלפי אנשים", אמר.

ח"כ טייב הוסיף: "אני מוצף בבקשות בנושא. הבעיה שיש שלושה משרדי ממשלה שונים שאחראים לאישור כניסת זרים לישראל. במשרד החוץ שולחים אותי למשרד הבריאות, במשרד הבריאות מגלגלים את האשמה לרשות האוכלוסין וחוזר חלילה. אני מציע לשלושת השרים לשבת יחד ולפתור את העניין".

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, השיבה במליאה בשם משרד הבריאות. תחילה טענה, כי ניתן לאפשר כניסת ילדים ללא בידוד בכפוף לוועדת חריגים מיוחדת. אלא שח"כ פינדרוס טען, כי הוא לא ביקש לפתור ילדים מבידוד. "להפך, תאפשרו את כניסתם בכפוף לבידוד הנדרש. הבעיה שלא מאפשרים להם כלל להיכנס לארץ ואף מגרשים משפחות מישראל. אני אישית ניסיתי לסייע למשפחה שהגיעה מדרום אמריקה וגורשה מכאן, כי הילד בן השנתיים לא היה מחוסן. זה אבסורד, אפילו ישראל לא מחסנת בגילאים אלו".

ח"כ טייב אמר: "עד שהוועדה משיבה תשובות, לוקח שלושה שבועות או חודש ולעתים משפחות נדרשות להגיע לישראל בדחיפות".

לאחר חילופי הדברים, אמרה השרה, כי "בימים אלו בוחן משרד הבריאות אפשרות של כניסת ילדים לישראל. גורמי המקצוע יפרסמו בקרוב את מסקנתם''.

יצחק פינדרוס יוסף טייב כניסה לישראל חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד