כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
פורסמו אזהרות

חשש במערב מנקמה רוסית שתשבית את הבנקים בארה"ב ובאירופה

חשש במערב: פוטין יפגע בבנקים בארה"ב ובאירופה במתקפות סייבר כדי לגרום לכאוס כלכלי אם רוסיה תפלוש לאוקראינה וארה"ב תטיל על רוסיה סנקציות כלכליות משמעותיות

חשש במערב מנקמה רוסית שתשבית את הבנקים בארה"ב ובאירופה
אילוסטרציה צילום: unsplash

במערב חוששים: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יכול לפגוע בבנקים האירופים והאמריקאים במתקפת סייבר מתואמת כדי לגרום לכאוס כלכלי ברחבי העולם אם רוסיה תפלוש לאוקראינה וארה"ב תטיל על רוסיה סנקציות.

הבנק המרכזי האירופי כבר הזהיר את הבנקים להתכונן למלחמת סייבר, כדי לבחון את יכולתם להדוף מתקפה אפשרית, כאשר הרגולטורים הפיננסיים נמצאים בכוננות גבוהה לקראת תקיפה חדשה. פלישה צבאית ככל הנראה תגרום לרוסיה לסבול מסנקציות כלכליות, אך מקורבים חוששים שפוטין עלול בראשונה לפגוע ולנסות לשבש את המוסדות הכלכליים של המערב.

ה-ECB, בראשות השרה הצרפתית לשעבר, כריסטין לגארד, ואשר מפקח על מערכת ההלוואות הגדולה באירופה, כבר הפנה את תשומת הלב לגבי הונאות רגילות של מתקפות סייבר ששוגרו מרוסיה, כך חשף מקורב.

הם הוסיפו שראשי אבטחה אמרו לבנקים באירופה ובארה"ב לחזק את ההגנות שלהם לקראת פריצה אפשרית. גם המחלקה לשירותים פיננסיים בניו יורק פרסמה התראה למוסדות פיננסיים בסוף ינואר והזהירה מפני התקפות סייבר, כך לפי רויטרס.

מוקדם יותר השנה, מספר אתרים אוקראינים נפגעו ממתקפת סייבר עם אזהרה על המסכים 'לפחד ולצפות לגרוע מכל', זאת בזמן שרוסיה צברה יותר מ-100,000 חיילים ליד הגבול האוקראיני.

גם מרכז אבטחת הסייבר הלאומי של בריטניה הזהיר ארגונים גדולים לחזק את חוסן אבטחת הסייבר שלהם על רקע המתיחות המתגברת סביב אוקראינה. כזכור בריטניה הודיעה ביום שני כי היא שולחת 350 חיילים לפולין כדי לחזק את האגף המזרחי של נאט"ו. והיא כבר שלחה נשק נ"ט לאוקראינה.

אוקראינה רוסיה בנקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד