כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מול הדגל האמריקאי

מורה הורה לתלמיד יהודי להצדיע הצדעה נאצית

תמונה מטרידה של מורה בתיכון המלמד את התלמידים על ההצדעה הנאצית, וגורם להם לבצע את התנועה המרושעת כשהם מול הדגל האמריקאי, עוררה סערה באלבמה ארה"ב

מורה הורה לתלמיד יהודי להצדיע הצדעה נאצית
ההצדעה הנאצית בשיעור צילום: ארגון Stop Antisemitism

המורה ג'ו ווב לימד את תלמידיו בכיתה יא' בתיכון במדינת אלבמה שבארה"ב, על הצדעה שאומצה על ידי המשטר הנאצי בשנות ה-30. לפי הדיווחים, כשביקש מהם לשחזר את ההצדעה, סירבו כמה תלמידים, בהם צעיר יהודי. באופן שערורייתי, עוזר המנהל ג'רמי קריגר גרם לכאורה לתלמיד שצילם את התמונה והסרטון להתנצל; אבל התלמיד סירב. לפי הדיווח, הנהלת בית הספר אמרה לכאורה לתלמיד היהודי שסירב להשתתף שהוא יסתבך אם בית הספר יקבל פרסום שלילי.

ארגון Stop Antisemitism (עצרו את האנטישמיות) פרסמה על התקרית הנתעבת בבית הספר התיכון מאונטיין ברוק במאונטן ברוק, אלבמה. "עוד אנטישמיות כשמורה להיסטוריה בכיתה י"א מורה לתלמידים להצדיע הצדעה נאצית כשהם עומדים מול הדגל האמריקאי. כמה מהתלמידים סירבו להשתתף; מנהל בית הספר וסגן המנהל מודעים לכך, חולני", נכתב בציוץ.

בית הספר פרסם הצהרה שבה כינה את הדיווחים לפיהם המורה מנסה לגרום לתלמידים להצדיע הנאצי "שקריים באופן חד משמעי". בהצהרה נאמר: "המורה להיסטוריה בארה"ב לימד שיעור על המשמעות של סמלים בהקשר של היסטוריה. התמונה והסרטון בן 3 השניות המופצים אינם מייצגים את השיעור, מה שלימדו, או ההקשר של ההוראה, כל ההצגה שהתמונה או הסרטון הזה מייצגים מורה שמנסה להורות לתלמידים כיצד להשתמש בהצדעה של המפלגה הנאצית או להורות להם להשתמש בהצדעה לדגל האמריקאי היא שקרית חד משמעית, אף סטודנט לא התבקש להרים את היד מכל סיבה שהיא". אם כי לאחר פרסום הדברים ברשתות החברתיות, מהר מאד ההצהרה באתר בית הספר - שונתה.

הארגון גם התייחס לציוץ ממאי 2020 שתלמידים מאותו בית ספר ציירו את הסמל הנאצי על גבם, "האם התלמידים שלכם נוהגים לצייר על עצמם צלבי קרס אחרי הלימודים?" שאל הארגון. בתיעוד שהופץ במאי 2020 נראים כמה תלמידים במסיבה, כולל אחד ללא חולצה עם שני צלבי קרס והמילה "הייל" על גבו.

מורה ותלמידים הצדעה נאצית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד