כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חשש מגל שישי

הירידה בתחלואה: מנכ"ל ביה"ח 'שמח ופסימי'

לראשונה לאחר מספר שבועות, פחות מחמישים חולי קורונה במחלקות השונות - של בית החולים אסותא, ונראה כי מגמת הירידה בתחלואה הקשה החלה לחלחל גם אל בתיה"ח. ד"ר ארז ברנבוים מנכ"ל ביה"ח: "האופטימיות של השבועות האחרונים חצתה את ש.ג בית החולים"

הירידה בתחלואה: מנכ"ל ביה"ח 'שמח ופסימי'
מיטות בבית חולים צילום: דוברות אסותא אשדוד

כבר כמה ימים בהם נראה כי מדינת ישראל עברה את שיא גל האומיקרון, אך כל העת עד עתה הלינו בבתי החולים - כי העומס נמשך וכי הם לא רואים את אותה ירידה מדוברת. 

היום (חמישי) מסתמן כי מגמת הירידה החלה לחלחל גם אליהם. בבית החולים אסותא אשדוד מאושפזים הבוקר 43 חולי קורונה. 1 קריטי, 18 קשה, 24 קל. לראשונה זה מספר שבועות, מדובר על פחות מחמישים חולים.

על רקע הנתונים אומר הבוקר ד"ר ארז ברנבוים מנכ"ל בית החולים: "מדובר בנתונים מעודדים, שמביאים לידי ביטוי, גם בתוך בתי החולים, את האפשרות שאנחנו לאחר שיא המגיפה", אמר ד"ר בירנבוים. 

עוד הוא הוסיף לבטא את התחושה האמורה: "לאחר מספר שבועות בהן האופטימיות הייתה נחלתו של הציבור הכללי, משמח לראות ניצנים שלה גם בתוך בתי החולים והמחלקות", הוסיף. 

אך עם זאת, הוא טוען, "תם אך לא נשלם". לדבריו של הד"ר בירנבוים, "אני פסימי בדבר האפשרות שמדובר בגל האחרון ולטעמי זה רק עניין של זמן עד שנאלץ להתמודד עם וריאנט של קורונה, זה טבעה של מגפה ואבולוציה", כך לשון דבריו. 

מנגד הוא אומר, כי אין לו ספק, שהקפיצה הטכנולוגית של השנים האחרונות "לצד הניסיון שצברנו, יאפשרו לנו לקיים שגרת חיים לצד הקורונה". 

בתוך כך, במהלך היממה החולפת התווספו 153 חולים במצב קשה, 7 פחות מאתמול. סך מנין החולים במצב קשה יורד הבוקר ל-1,123, מה שמצביע כי חלה מגמת ירידה גם בנתון זה 

קורונה אומיקרון בית החולים אסותא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד