י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"בזבוז נוראי של חיי אדם"

ד"ר פרייס זועם: במדינה "תם הטקס" למרות מאות נפטרים

"במדינת תם הטקס והכל פתוח, בעשרת הימים האחרונים נפטרו מקורונה מעל 500 איש", כתב בזעם לפני שעה קלה, הד"ר מאיר פרייס, בעלה של ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הד"ר שרון אלרעי פרייס, כשהוא מכוון את הזעם היישר אל מקבלי ההחלטות 

ד"ר פרייס זועם: במדינה "תם הטקס" למרות מאות נפטרים
הנפטר הראשון בישראל מקורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"במדינת תם הטקס והכל פתוח, בעשרת הימים האחרונים נפטרו מקורונה מעל 500 איש", כתב בזעם לפני שעה קלה, הד"ר מאיר פרייס, בעלה של ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הד"ר שרון אלרעי פרייס. 

דבריו מגיעים על רקע אווירת "סוף הקורס" שמשדרים בימי אלה, מקבלי ההחלטות. "למעט המלחמה הנואשת של הצוותים בקהילה ובבתי החולים, דבר לא נעשה למנוע את מותם", הוסיף פרייס והאשים בחומרה: "הזחיחות, השטחיות, ההתעלמות הביאו לבזבוז נוראי של חיי אדם שנשארו שקופים גם לאחר מותם", כתב לסיום. 

לצד דבריו של פרייס, נשמעו היום גם צדדים מעט שונים ואופטימיים יותר בהקשר המושג "תם הטכס", כאשר בבית החולים אסותא-אשדוד, שם לראשונה זה מספר שבועות, היו מאושפזים נכון להבוקר, פחות מחמישים חולים, דיווחו על נתונים מעודדים. 

"מדובר בנתונים מעודדים, שמביאים לידי ביטוי, גם בתוך בתי החולים, את האפשרות שאנחנו לאחר שיא המגיפה", אמר מוקדם יותר היום, ד"ר ארז ברנבוים מנכ"ל בית החולים. 

עוד הוא הוסיף לבטא את התחושה האמורה ואמר: "לאחר מספר שבועות בהן האופטימיות הייתה נחלתו של הציבור הכללי, משמח לראות ניצנים שלה גם בתוך בתי החולים והמחלקות", הוסיף. 

אך עם זאת, הוא טוען, "תם אך לא נשלם". לדבריו של הד"ר בירנבוים, "אני פסימי בדבר האפשרות שמדובר בגל האחרון ולטעמי זה רק עניין של זמן עד שנאלץ להתמודד עם וריאנט של קורונה, זה טבעה של מגפה ואבולוציה", כך לשון דבריו. 

מנגד הוא אומר, כי אין לו ספק, שהקפיצה הטכנולוגית של השנים האחרונות "לצד הניסיון שצברנו, יאפשרו לנו לקיים שגרת חיים לצד הקורונה". 

קורונה שרון אלרעי פרייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד