י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כל אחד ירה 20 כדורים

כתבי אישום חמורים לרוצחיו של יהודה דימנטמן הי"ד

התביעה הצבאית הגישה היום, כתבי אישום חמורים נגד שלושה פלסטינים בעבירה של גרימת מוות בכוונה לבית המשפט הצבאי בשומרון בגין רציחתו של יהודה דימנטמן ז"ל, ופציעתם של שני תושבי חומש, בפיגוע בצומת חומש שבשומרון 

כתבי אישום חמורים לרוצחיו של יהודה דימנטמן הי"ד
לכידת חוליית המחבלים צילום: דובר צה"ל

התביעה הצבאית הגישה היום (חמישי), כתבי אישום חמורים נגד שלושה פלסטינים בעבירה של גרימת מוות בכוונה - המקבילה באיו"ש לעבירת הרצח - לבית המשפט הצבאי בשומרון בגין רציחתו של יהודה דימנטמן ז"ל, ופציעתם של שני תושבי חומש, בפיגוע בצומת חומש שבשומרון. כתב אישום דומה הוגש נגד שותפם, בן 17, לפני שבוע ימים.

על פי כתבי האישום, המחבלים תכננו להוציא אל הפועל פיגוע ירי קטלני, במטרה לרצוח מתיישבים יהודים. הם רכשו כלי נשק, בחרו בצומת חומש כמקום הפיגוע, תכננו בקפידה את מסלולי ההגעה וההימלטות לאחר הפיגוע, ונקטו פעולות כדי להקשות על גורמי הביטחון לאתרם. שניים מהם אף תכננו לחטוף גופה לאחר הפיגוע ולהסתירה.

ביום 10 בדצמבר 2021 הגיעו שלושה מהמחבלים אל צומת חומש כדי לבצע פיגוע ירי. בחלוף מספר שעות, במהלכן לא הייתה תנועה בכביש, שבו המחבלים על עקבותיהם.

המחבלים לא ויתרו על מימוש התוכנית הקטלנית, וביום 16 בדצמבר 2021 הגיעו פעם נוספת שלושה מהמחבלים לצומת חומש, התמקמו בשטח שולט, ותצפתו לעבר היישוב. כאשר הבחינו בכלי-רכב בדרכו אל עבר הצומת, התמקמו שניים מהם בנקודת הירי, והשלישי המתין ברכב המילוט.

עם הגעת כלי הרכב לצומת, ירו שני המחבלים האחרים לעבר הרכב כ-20 כדורים כל אחד, עד שנתקלו במעצור בנשק. מהירי נהרג יהודה דימנטמן ז"ל, ושני נוסעים אחרים נפצעו.

המחבלים נמלטו מהמקום, הסתירו את האמל"ח ואת כלי הרכב ששימש להגעתם המקום, ונסעו לביתם. במהלך הנסיעה שמעו דיווח בתקשורת כי מעשיהם הביאו למותו של אזרח ישראלי בפיגוע, ושמחו כי תכניתם הקטלנית הצליחה.

אימם של המחבל הקטין ושל מחבל נוסף מבין האמורים לעיל, תואשם בעבירה של אי מניעת הפיגוע, מתן מקלט, סחר באמל"ח והסתה. על פי עובדות כתב האישום, הקטין עדכן אותה על הפיגוע המתוכנן, על ההצטיידות לקראתו ועל הסיור המקדים שערכו בשטח, והיא בירכה אותו.

לאחר הפיגוע, סייעה לבניה בהחבאת כלי הנשק ששימשו לביצוע הפיגוע ובהשבת חלק ממנו לבעליו. לאחר מכן, התראיינה בתקשורת ושיבחה את מעשי בנה.

יחד עם הגשת כתבי האישום תבקש התביעה הצבאית את מעצרם של המחבלים עד לתום ההליכים המשפטיים. כמו כן, בני משפחת דימנטמן והפצועים עודכנו בדבר הגשת כתבי האישום. "התביעה הצבאית תעמוד עימם בקשר לאורך כל ההליך המשפטי", נמסר. 

נזכיר כי הפיגוע הקשה התרחש לפני כחודש וחצי, בעת שדימנטמן וחבריו נסעו בסוף יום לימודים בישיבת חומש אל בתיהם. חוליית מחבלים ירתה על רכבם של בחורי הישיבה ממארב בצד הדרך, ולאחר מכן נמלטו מהמקום. מן הירי.

יהודה דימנטמן מחבלים איוש כתב אישום פיגוע קטלני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד