י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אנטישמיות ממוסדת

הולנד: הדרישה מהאוניברסיטאות מעוררת סערה בקהילה היהודית

הרב הראשי של הולנד, בנימין יעקבס, העומד גם בראש הוועדה למאבק באנטישמיות של איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), זועם על ההחלטה לחייב אוניברסיטאות בהולנד לדווח על קשר לישראל או לארגונים יהודיים: "מדובר בדרישה המדיפה ריח רע ביותר של אנטישמיות, ומזכירה את הדרישה מראשי ערים בהולנד למסור מידע על יהודים לכובשים הגרמנים בזמן השואה"

הולנד: הדרישה מהאוניברסיטאות מעוררת סערה בקהילה היהודית
אוניברסיטה. אילוסטרציה צילום: unsplash

יהודי הולנד כמרקחה לאחר שקבוצה אנטי-ציונית ידועה פנתה לאוניברסיטאות ברחבי המדינה בדרישה לחשוף שמות של עובדי אוניברסיטה להם יש קשרים לישראל ועם ארגונים יהודים כמו מרכז שמעון ויזנטל. הבקשה המתריסה הוגשה ע"י הקבוצה במסגרת חוק חופש המידע במדינה.

הרב הראשי של הולנד, בנימין יעקבס, העומד גם בראש הוועדה למאבק באנטישמיות של איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA) שעם על הבקשה שלדבריו מדיפה ריח של אנטישמיות וציין כי: "קבוצת פורום הזכויות מוכרת לי היטב וחשוב שיהיה ברור - שיהיה ברור, הם רוצים לסמן כל ישראלי, וכל יהודי באוניברסיטאות בהולנד על מנת לקדם את הרעיון המעוות שבמערכת האוניברסיטאות ההולנדית פועלת איזו חונטה ציונית/יהודית מפוקפקת. זה מסריח מאנטישמיות, אבל זה לא מפתיע אותי בהתחשב במוניטין של הקבוצה הזו".

הרב יעקבס הוסיף וציין כי: "מה שבאמת מדאיג אותי הוא מספר האוניברסיטאות שיענו לבקשה אנטישמית שקופה כל כך. זה מזכיר לנו שרוב ראשי הערים בהולנד שיתפו פעולה במהלך הכיבוש הנאצי במדינה והעבירו שמות של יהודים תושבי עירם לנאצים. חשוב להדגיש, ההבדל בין אנטי-ציונות לאנטישמיות הוא דק ביותר. במשך כל שנותיי הרבות בהולנד, לעתים נדירות אני זוכר סביבה כה רעילה ליהודים. זו כניעה מחרידה לדרישות של קבוצה עוינת בגלוי כלפי ישראל, שהינה המדינה היהודית היחידה בעולם".

הולנד אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד