ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מהדורת נייעס שבועית

לייבל'ה בצל סערת הריגול הדרמטית במשטרה

שבוע במדור: ליצמן ואליטוב מקדשים את הלבנה רגע לפני שנהיה מאוחר מדי • מה קרה השבוע במסדרונות הכנסת בגבעת רם, ואילו צירים נרקמו? • ומה חיפש ישראל פרוש לפנות בבוקר בבית הכנסת הגדול בבני ברק? • כל הפפרצ'י של המגזר במדור אחד ומיוחד 

לייבל'ה בצל סערת הריגול הדרמטית במשטרה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

שבוע של חששות עבר על לייבל'ה בצל פרשת 'פגסוס'. הוא לא ידע האם המשטרה שלפה ממנו את כל המכשיר, או שרק נדמה לו, כי בין כה וכה יש ללייבל'ה סינון של נתיב, שם אמרו לו כי "אין מצב שהם יכולים על הסינון שלנו". הם אף ציינו כי "אם כבר אנחנו יכולים יותר טוב מהם". בכל מקרה, לייבל'ה שמע כי אם החברה הייתה קוראת לחברה ו'כל מעשיך בספר נכתבים' זה היה תופס יותר. 

לייבל'ה הגיע השבוע גם לאחר השטיבלא'כים בירושלים ולא האמין לשמוע איך טוחנים את הנושא של פגסוס. חלק מהמתפללים קוראו לזה רעידת אדמה של ממש עם כל החקירה והלמודע'ס.   

בלילה שבין שלישי לרביעי ראה לייבל'ה בכותל כמעט את הח"כ לשעבר יעקב ליצמן, בקידוש לבנה בכותל המערבי כשהוא פוצח בריקוד 'טובים מאורות' בנוסח הגוראי הוותיק. 

את העיתונאי ועורך 'משפחה' יוסי אליטוב ראה לייבל'ה בז' אדר בקידוש לבנה במירון. לייבל'ה מדווח שבמקום נרשם 'כשם שאני רוקד' מוצלח ביותר. 

את הנכד המפורסם של שר התורה, הרב יענקי קנייבסקי ראה לייבל'ה בשעות הצהרים של יום חמישי מגיע לכיכר ספרא בירושלים כדי להשתתף במעמד הלחיים, לרגל שמחת הוצאת היתר לבית כהנסת בשכונת נווה יעקב.

מאוחר יותר בערב של יום חמישי, לייבל'ה הגיע למאפיית ויז'ניץ המיתולוגית בבני ברק שם ראה את סמפכ"ל המשטרה דוד ביתן יחד רב המשטרה הרב רמי ברכיהו עומדים בתור כראשוני השוטרים ורוכשים את החלות לכבוד שבת קודש למרות עליית המחירים במשק ויוקר המחיה. לידם נראה העסקן הרפואי ראובן שרהבני.

השבוע קפץ לייבל'ה למסדרונות כנסת ישראל לבדוק מה קורה. אז אחרי שדרעי טען כי יש לו בעיה בזיכרון, הפוליטי שלנו בכנסת ארי קלמן נצפה מרענן את הזיכרון של חבר הכנסת לשעבר דרעי במדרגות. 

ואותו פוליטי שלנו נצפה יושב דרוך בדיון ועדת חוץ וביטחון ועוקב אחרי הדיון על חוק הגיוס. לאחר הדיון נצפה מסתודד עם יושב ראש הוועדה ח"כ רם בן ברק בניסיון אחרון להציל את עולם התורה. 

בכנסת לייבל'ה סימן לעצמו צירים. לאחר שחשף את ציר רשב"ם דובר שלום, בכנסת נחשף ללא מעט צירים פוליטיים מעניינים בין השאר ב'דגל התורה' ולפי האוזן שלחשה לייבל'ה הוא מלא בתככים וקרבות.

הראשון, הוא ציר מנדלוביץ - מורגנבסר. הראשון יהודה ביקש טיפים לטיסות זולות לחו"ל. דוברו של גפני יעקב לא מצא זמן לטוס בשנה האחרונה בשל עומס ברישום בת"ת שהקים והפנה אותו לחיפוש באתרי האינטרנט הכשרים.

בסמוך, נצפה חבר הכנסת אורי מקלב בשיחה ממושכת עם האיש החזק בלשכת גפני משה זלושינסקי. לא יכולנו לשמוע יותר מידי חוץ מכמה משפטים על "חוק הגיוס" ו"מה הרב שך היה אומר על זה".

כמה מטרים ליד נצפו דוד וורצמן של מקלב ויהודה כהן של יעקב אשר דנים בעניינים ברומו של עולם.

מוטי בבצ'יק תיזז השבוע בין הכנסת לבין בית החולים הדסה עין כרם לפקח על מצבה של הרבנית שושנה מגור שתחי'. בין לבין הוא לא פספס את דבריו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שלא הזכיר מילה על פגסוס בישיבה הסיעה ורק קופסת הארבעס בצד מגרה את לייבל'ה מאוד. 

במזנון הכנסת שנפתח השבוע מחדש ראינו את יהודה רוסט ויונה ויזל מלשכת אשר, מתדרכים את ארי קלמן ואבי רבינא שקנו את הכול בשקיקה כנתינתם מסיני.

בוועדת חוץ וביטחון מצאנו את שניאור רוזן מסתודד עם הבוס מאיר פרוש. לייבל'ה מיהר לצלם כי בכל זאת זה רגע נדיר באגודת ישראל שהבוס מדבר עם העוזר הנאמן.

במסדרונות הכנסת ראה לייבל'ה את הדובר אריאל אלחרר ויחד עם ארי קלמן מדברים עם שר האוצר לשעבר ישראל כץ על הגזירות הקשות של השר ליברמן לציבור החרדי דבר שלא קרה מעולם במשמרת של כץ.

את ראש העיר אלעד ישראל פרוש ראה לייבל'ה לפנות בוקר במדרגות בית הכנסת הגדול בבני ברק, ליד בית מדרשו של הנגיד דן גרטלר, משוחח עם היועץ לפרוייקטור מירון אליהו ארנד. לייבל'ה לא הצליח לתעד את המפגש לאחר שהשניים נכנסו לחדר צדדי ושוחחו, אך הוא בטוח כי יצאו מהפגישה דברים טובים למען עם ישראל ולמען עולי מירון תשפ"ב.

ומי שירד לבדוק את יוקר המחיה היה דווקא הרב דוד שפירא נכדו המפורסם של מרן הגראי"ל זצ"ל שנצפה הבוקר באושר עד. מתברר כי לא רק לייבל'ה עוזר להינדל'ה.

לייבלה ביקר השבוע בעיר הגרעין והכור דימונה ופגש 50 משפחות ראשוניות של חסידי גור שבאו לפתוח כאן קריה, מה שנקרא הגרעין הראשוני, וראה הכנסת ספר תורה מרשימה של הנדיב ר' בנימין בייטל מניו יורק. 

לייבל'ה ראה את המנכ"ל יונתן בורנשטיין ואשר סולניק בשיחה עם הנגיד בנימין בייטל. 

מי שפיזז עם ספר התורה היה דודי רובינשטיין מחו"ל מהודר יחד עם שותפו שלמה ליפשיץ שהגיעו לרגעי השמחה הגדולים. 

המאסטרו יואלי דיקמן ודודי קאליש נתנו הופעה כמו שצריך כיאה לשמחה הגדולה של העיר הדרומית. 

ומי שהגיע מניו יורק לישראל היה שלמה בוכנר יו"ר בוני עולם העולמי, שהגיע להשתתף במסע היח"צ של הארגון בארץ בבתי הרבנים, לייבל'ה ראה את היו"ר מטייל להנאתו במאה שערים. 

אפרופו קידושי לבנה, לייבל'ה ראה במשכן שילה את הרבי מפינסק קרלין בקידוש לבנה, מי שזכה להאיר עם פנס היישר ממכשירו הכשר הוא יוסי ברנשטיין האגדי. 

את עורך הדין ישראל ענדען מבית שמש ראה לייבל'ה בשישי בבוקר מנחם את ידידו האסיר לשעבר יונתן פולארד, היושב שבעה על פטירת רעייתו אסתר ע"ה. פולארד נרגש מאוד מהניחום. 

והנה לחדשות מארה"ב את סגן ראש העיר ירושלים לשעבר יוסי דייטש ראה לייבל'ה בשמחת בית ויז'ניץ שנערכה באולם החדש של בעלזא בבורו פארק. לייבל'ה ראה את יוסי מתברך מהרבי. 

גם את הנגיד הצעיר אברומי זופניק שלא מפסיק להפתיע, ראה לייבל'ה יושב לשיחה ממשוכת עם יוסי דייטש. 

ורגע לפני חזרתו ארצה משמחת בית ויז'ניץ בארה"ב תפס לייבל'ה את מנהל הקמפיינים בחברת צ'רדי אלימלך קליין מעתיר בתפילה באוהל אדמו"רי חב"ד להצלחת החברה והקמפיינים.

מי שעוד נסע לארה"ב לחתונה היה בני רבינוביץ מטיפ הפקות שבדירה בבורו פארק אירח את כל החברים על מיטב היינות והאוכל האמריקאי.

אחרי חמש שעות ריקודים על הפארנצ'עס בשמחת בית בוהוש - קרעטשניף ירושלים שנערכה באווניו; לייבל'ה מצא את פנחס ביכלר מ'מלכות' בשיחה צפופה עם האדמו"ר מבוהוש.  

למחרת פגש לייבל'ה את הנ"ל עם חברי מלכות וארל'ה סמט במרכז האירועים דימול בחתונת אחות חבר המקהלה קותי אליאס. לייבל'ה לא וויתר על כוס לחיים משובח.

בעל המנגן מאיר אדלר ומקהלת 'נרננה' לצד והזמר ברוך ויזל נחתו בבוקר חמישי השבוע בפולין לקראת מסע גדול של נגידים. מאיר אדלר שמח לראות שנהג מקומי מחכה עם שלט שנושא את שמו והעמיד את כולם לתמונה קבוצתית מיוחדת לרגל המסע. 

לפינת המזל טובים השבועית:

ברכת מזל טוב לנכדו חביבו של האדמו"ר ממכנובקא בבעלזא החתן יואלי רוקח, לרגל שמחת החתונה הגדולה ביום ראשון הקרוב. לרגל השמחה, הגיע יואלי יחד עם אביו להזמין את האדמו"ר מבעלזא לשמחה הגדולה.

 

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לגדול הזמר דדי גראוכר לרגל שמחת הולדת הנכדה, בת לבנו חביבו המעבד והמלחין אביאל גראוכר, שחבק בת ראשונה אחרי שנושע במסע הקודש המפורסם ביותר "לשובע ולא לרזון' ביארצייט של ר' ישעיה בן ר' משה בקרעסטיר בג' אייר - ומאז נפתחו כל השערים. מי שמצטרף לברכות הוא איש המוזיקה שובר הקופות נטע לוין. 

ברכת מזל טוב שלוחה בזאת לצוות כתבי אתר 'בחדרי חרדים' העיתונאים אבי גדלוביץ ויוסי שטארק. מתברר כי גדלוביץ חוגג הערב את שמחת נישואי אחותו בעיר בני ברק, ועמיתו יוסי שטארק חוגג את שמחת נישואי אחיו הצעיר בירושלים, לייבל'ה לא ידע למי ללכת. 

ברכת מזל טוב לעורך 'יתד נאמן' אריה זיסמן בעל מקור נאמן לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לסגן וממלא מקום ראש העיר ירושלים אליעזר רואכברגר לרגל שמחת חתונת בתו השבוע שנערכה בהשתתפות כל המי ומי וגלריה מהשמחה תוכלו לראות בלחיצה כאן. והנה תמונה מהשבע ברכות. 

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר בית שמש ויו"ר איגוד בני הישיבות בעיר יגאל חדד לרגל שמחת נישואי בתו השבוע בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לחזקי פרידמן מבעלי החנות היוקרתית 'פיקדלי' בירושלים לרגל הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת, לייבל'ה ראה את הברכה שהפיקו בחנות שכולה בשר ועוד בשר. 

ברכת מזל טוב למנכ"ל משרד פרסום אפיקים בן ציון פדר, לרגל שמחת נישואי בתו השבוע שנערכה באולמי 'גני הדקל' בבני ברק.

ברכת מזל טוב למנהל מחלקת איכות הסביבה בעיריית מודיעין עילית צבי לוי, לרגל שמחת הולדת נכדו בכורו השבוע בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לעסקן האגדי של ויז'ניץ בניו יורק חיים מאיר מרקוביץ לרגל שמחת אירוסי בנו. השמחה נחגגה בבית האכסניא של הרבי מויז'ניץ שהגיע לביקור בבורו פארק. 

ברכת מזל טוב לנחמן הלפרין מישיבת 'אורייתא' לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. בשבוע שעבר נחגג הקידוש בבית המדרש אמריקענר שול במאה שערים. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד