י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הנתונים מדברים בעד עצמם

ניתן כבר להכריז שההורים מצפצפים על הנחיות בנט, ביטון והורוביץ?

35% בלבד מכלל ההורים הפוטנציאלים, דיווחו אתמול בפורטל משרד החינוך, כי אכן ביצעו לילדיהם את הבדיקות טרם הגעתם למוסד החינוכי, כפי שדורשות ההנחיות | מדובר אם כן, באחוז נמוך להפליא של הורים שאכן מבצעים את הנחיות המתווה, שהתווה ראש הממשלה בנט, יחד עם שרת החינוך והבריאות 

ניתן כבר להכריז שההורים מצפצפים על הנחיות בנט, ביטון והורוביץ?
אילוסטרציה צילום: unsplash

ההורים התעייפו מההנחיות? שכחו אותם? מנתוני משרד החינוך עולה, כי אתמול (רביעי) התקבלו כ-600,739 הצהרות הורים - בלבד, על תוצאות בדיקות אנטיגן באמצעות פורטל ההורים. על מנת לסבר את האוזן, מדובר ב-35% בלבד, מתוך פוטנציאל התלמידים שצריך לבצע את הבדיקות.

יש לציין כי על אף הנתון הנמוך להפליא, ישנו חלק מסוים באוכלוסייה (עיקרו - המגזר החרדי) שחלקו לא ברור, והוא מבצע את הבדיקות כפי שקובעות ההנחיות, אולם הם לא מדווחים בנתוני משרד החינוך (בפורטל) מכיוון שהם נשלחים באופן ידני. 

מתוך סך ההורים שהצהירו על תוצאות הבדיקה אתמול, 25,567 הורים דיווחו, כי תוצאת הבדיקה היא חיובית. מדובר על-4% מכלל הנבדקים שדווחו אתמול. 

כמו כן, 88,225 תלמידים שנבדקו במסגרת המתווה החדש נמצאו חיוביים בבדיקה הביתית." אילו תלמידים אלו היו מגיעים לבתי הספר ולגני הילדים, כפי שהיה קורה אילולא המתווה החדש - הם היו עלולים לחשוף מאות אלפי תלמידים לנגיף", מסרו במשרד החינוך בניסיון לשנות את פני המתווה, שנראה לעת עתה כנכשל. 

נזכיר, על פי נהלי הבריאות, תלמיד מחוסן (כמו כל מחוסן אחר במשק), שנחשף לחולה מאומת אינו נדרש בבידוד, ואילו תלמיד לא מחוסן שנחשף לחולה מאומת ואינו מבצע שתי בדיקות, נדרש בכל מקרה, גם היום, לשהות בבידוד.

משרד החינוך פורטל בדיקת אנטיגן בדיקת קורונה הורים וילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד