י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אות קלון לחופש הביטוי"

יעקב ברדוגו שובר שתיקה ומסמן את האשמים

לאחר הודעתה מוקדם יותר היום של ממלאת מקום מפקדת גלי צה"ל, כי תכניתו הפופולרית של יעקב ברדוגו מבוטלת, שובר כעת הפרשן יעקב ברדוגו את שתיקתו ומסמן - את האשמים בהדחה

יעקב ברדוגו שובר שתיקה ומסמן את האשמים
יעקב ברדוגו צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

לאחר הודעתה מוקדם יותר היום (חמישי) של ממלאת מקום מפקדת גלי צה"ל, גלית אלטשטיין כי תכניתו הפופולרית של יעקב ברדוגו מבוטלת, סער לאורך היום - מחנה הימין בישראל, וכעת שובר הפרשן יעקב ברדוגו את שתיקתו ומסמן ברשת הטוויטר  - את האשמים להחלטה.

"החלטת ר' הממשלה בנט, שר החוץ לפיד ושר הביטחון גנץ להשתיק את קולי בתחנת גלי צה"ל בנימוק שיש ודאות קרובה לסיכון שלום הציבור משידוריי בתחנה הצבאית, היא אות קלון לחופש הביטוי שהוא כאמור זכות יסוד", כתב ברדוגו. 

"ואף על פי כן נוע תנוע!", המשיך בדבריו, "אני מודה למאות אלפי הישראלים שהיטו אוזנם להקשיב לדבריי לאורך השנים הרבות בהן שידרתי מידי יום ביומו. חשיבותו של חופש הביטוי במדינה דמוקרטית בכלל ובשידור הציבורי בפרט היו נר לרגליי, ללא הבחנה פוליטית, דתית, וכד'", טען.

לסיום הוסיף: "במדינה דמוקרטית– "רצון העם" – רואים את "המושלים" כמורשים וכנציגים של העם שבחרם, אשר על כן רשאי איש התקשורת בכל עת להעביר מעשיהם המדיניים תחת שבטו, אם כדי לגרום לתיקונם של מעשים אלה ולעשיית סידורים חדשים במדינה, ואם כדי להביא לפיטורם המידי של "המושלים" או להחלפתם בבוא מועד הבחירות", הצדיק ברדוגו את מה שלדברי מפקדת התחנה, הוביל לפיטוריו.

ברדוגו אף התייחס לסערה בפתח תכניתו 'אולפן חמישי' בערוץ 14, שם אמר חלק ממה שכתב ברשת הטוויטר.

בתוך כך, מעט קודם פרסום דבריו, שלחה אלטשטיין - מכתב לעובדי התחנה, זאת בעקבות הסערה, שם בין היתר כתבה: "זמן קצר לאחר כניסתי לתפקיד מ"מ מפקדת גלי צה"ל והעורכת הראשית התוויתי מספר עקרונות מנחים ובמסגרתם קבעתי כי אנשי גלצ- עיתונאים ושדרים - יימנעו מקידום עמדות בדרך של התלהמות, הכפשה, ביזוי, או העדר ביסוס עובדתי – בכלל השידורים, כולל משבצות פובליציסטיות", נכתב במכתבה לעובדי התחנה. 

עוד היא הוסיפה בהקשר זה: "נורמות שידור אלו, הן, ורק הן, הולמות את אופיה הציבורי של גלי צה"ל. מוטלת עלינו החובה לאמץ את הקוד האתי של גלי צה"ל לא רק בכתובים אלא גם במעשים", הוסיפה אלטשטיין. 

 

יעקב ברדוגו נפתלי בנט בני גנץ יאיר לפיד גלי צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד