ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סגן 'שרת הכלכלה' חתום

סיעת 'מרצ' נגד תכנית ראש הממשלה: "מדירה אוכלוסיות מוחלשות"

התכנית הכלכלית שהציגו אמש ראש הממשלה ושרי האוצר והכלכלה לעין כל, לא עוברת בשקט ולא מתקבלת אצל כלל מרכיבי הקואליציה. סיעת 'מרצ' פונה במכתב לבנט, לפיד וליברמן ודורשת להרחיב את התכנית לקהלים ותחומים נוספים. על המכתב חתום גם סגן שרת הכלכלה 

סיעת 'מרצ' נגד תכנית ראש הממשלה: "מדירה אוכלוסיות מוחלשות"
יאיר גולן במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יממה לאחר פרסום התוכנית הכלכלית שמעוררת מחלוקת, בסיעת 'מרצ', כולל סגן שרת הכלכלה, יוצאים נגד התוכנית בטענה כי אינה מסייעת מספיק לאוכלוסיות המוחלשות.

חברי הכנסת והשרים של סיעת 'מרצ' פנו היום (חמישי) במכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן, בעקבות התכנית הכלכלית הממשלתית שהוצגה אתמול במסיבת עיתונאים. במכתב כתבו כי "הצעדים שהוצגו אינם מספיקים, ומהתכנית מודרות אוכלוסיות שלמות - דווקא המוחלשות ביותר".

במכתב הציגו חברי מפלגת השמאל, שורה של צעדים אותם מציעה 'מרצ' לממשלה לאמץ, ביניהם: העלאת שכר המינימום, הבטחת ההטבות באופן אוטומטי (ללא צורך בדרישה אקטיבית של הזכאים), הגדלת מענקי העבודה, סבסוד החינוך לגיל הרך, הורדת המע"מ והגדלת מלאי הדיור הציבורי.

בנוסף, דורשים ב'מרצ': "לאור המצב הטוב של יחס חוב תוצר, יש לפעול להגדלת ההוצאה הציבורית ולשקול מיסוי בעלי דירה שלישית ומעלה, מיסוי רווחי הון ומס ירושה", שהם ציינו כי "התמודדות עם יוקר המחייה דורשת בראש ובראשונה לראות לנגד עינינו את המוחלשים ביותר, ולהיטיב עימם".

בין החותמים הוא סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן, שהשרה הממונה עליו שותפה פעילה למתווה הכלכלי שהוצג אמש, מה שעורר זעם בקרב ראשי הקואליציה על כך שחתם על המכתב הפומבי נגדה ונגד ראש הממשלה.

מרצ יאיר גולן אורנה ברביבאי תוכנית כלכלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד