י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אל תנסה להרשים אותנו

ראש ממשלה דתי, חובש כיפה? מביך • דעה

נפתלי בנט מרבה להזכיר לנו שהוא ראש ממשלה דתי, חובש כיפה ולו ברמז. הוא מנסה לגלות בורותו בתנ"ך ומצטט לעיתים פסוקים בנאומים שאין להם כל הקשר לנושא ולמעמד. מה שבטוח נפתלי יודע את הפסוקים שמצווים על קיום הבטחות, כן גם הבטחות בחירות || טור דעה

ראש ממשלה דתי, חובש כיפה? מביך • דעה
נפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש ממשלה עם כיפה? ביג דיל. היו מי שהתלהבו ואף מחו דמעה נרגשת מעיניהם, כאשר שמעו וחזו בנפתלי בנט מושבע לראש ממשלה. "דתי, חובש כיפה", הם אמרו. הללו התרגשו עוד יותר לראות תמונה שבה נראה בנט עטוף טלית ותפילין במלון בוושינגטון לפני פגישתו עם הנשיא ביידן.

דתי? אני לא יודע עד כמה. חובש כיפה? זו עובדה, יש כיפה היכן שהוא על הפדחת. אך מסתבר שכיפתו מביישת אותו.

עמד לו אמש נפתלי בנט במסיבת עיתונאים והצטרף למקהלתו של אביגדור ליברמן שרואה בחרדים את כל תחלואי המדינה. גם אחרי שמונה חודשים בתפקיד, בנט עדיין לא הבין שהוא לא ראש ממשלה רק של ששת המנדטים שבחרו בו, רק של המפלגות שמרכיבות את הקואליציה - אלא ראש ממשלה של כולם.

מעבר לכך עמד בנט, כן חובש הכיפה והביך את עצמו ואת כולנו בציטוט פסוקים שאינם קשורים לנושא ולמעמד, משל ניסה לגלות לנו את בקיאותו בתנ"ך: "מפני שיבה תקום", ו"אל תשליכני לעת זקנה". כך בנט בתשובה לשאלת העיתונאית ליאור קינן בדבר תנועת היד "משוגע" שהפנה כלפי קודמו בתפקיד בנימין נתניהו בדיון 40 חתימות ביום שלישי.

"מאז הוקמה הממשלה יש כל כך הרבה קיטוב בעם ישראל. אנחנו בעד כולם. אני לא רוצה שמישהו ירגיש מאיזה שהוא צד שהוא מודר. אנחנו באמת דואגים לכולם", השיב בנט שרק דקות קודם לכן הסכים עם ליברמן כי החרדים אשמים ביוקר המחיה.

עוד הוסיף בנט ואמר בתשובה לשאלת קינן: "דאגנו לקשישים לעניים. זו המצווה הגדולה ביותר בתורה לדאוג לאנשים קשישים; "מפני שיבה תקום". ו"אל תשליכני לעת זקנה". כך בנט שציטט שני פסוקים שאינם קשורים וכל בר דעת מבין זאת מפני שיבה תקום - מחייבת אותנו לקום מפני קשיש מאיתנו ו'אל תשליכני' זו בכלל תפילה ובקשה שמקורה בתהילים.

ראש ממשלה בור ועם הארץ שלא בפעם הראשונה מביך בציטוטים שאין להם מקור והקשר לדברים - אין שום ערך ויתרון לדתיותו וכיפתו שעל ראשו. ההיפך, כבר עדיף חילוני אתאיסט כופר כי לפחות ממנו אין ציפיות.

ויודע מה נפתלי, אם אתה כבר בקטע לצטט פסוקים? אותה תורה מצווה אותך "מוֹצָא שְׂפָתֶיךָ תִּשְׁמֹר וְעָשִׂיתָ כַּאֲשֶׁר נָדַרְתָּ", "לֹא יַחֵל דְּבָרוֹ כְּכָל הַיֹּצֵא מִפִּיו יַעֲשֶׂה", "מִדְּבַר שֶׁקֶר תִּרְחָק". הפסוקים הללו מוכרים לך? הונית ורימית את מצביעיך בהבטחות בחירות ריקות מתוכן, שלא עמדת מאחוריהן ולא התכוונת? איך רגליך לא רועדות מזה שמונה חודשים. 

נפתלי, קבל עצה בחינם: תפסיק לשלב ולצטט פסוקים בנאומיך הפומביים. זה מביך אותך, לא קורץ ולא עושה רושם על איש.

נפתלי בנט חובש כיפה דתי טור דעה פסוקים בתורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד