כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אחרי מאבק ממושך

אושר סופית: ניצולי השואה הזכאים יזכו בפיצוי של מיליונים

לאחר משא ומתן ממושך, אושר חוק לפיצוי ניצולי שואה יוצאי לטביה, עבור רכוש קהילתי שנגזל בשואה | במסגרת החוק, יוקצבו 40 מיליון אירו לשיקום חיי הקהילה היהודית במדינה, ולהענקת סיוע לניצולים ולשימור זכרם של הנספים

אושר סופית: ניצולי השואה הזכאים יזכו בפיצוי של מיליונים
שטרות כסף צילום: דוברות המשטרה

77 שנים לאחר השואה, הצדק נעשה והכסף שנגזל יוחזר.

לאחר משא ומתן שנמשך שנים, אישר היום הפרלמנט הלטבי חוק לפיצוי בגין רכוש קהילתי שנגזל בשואה. במסגרת החוק יוקצבו 40 מיליון אירו לשיקום חיי הקהילה היהודית במדינה, להענקת סיוע לניצולים ולשימור זכרם של הנספים.

הפיצויים ישולמו בהיקפים שנתיים של 4.6 מיליון דולר מתקציב המדינה לקהילה היהודית עד 2032.

כספי הפיצויים יוקצו לאירועים ולפרויקטים של הקהילה היהודית של לטביה, לרבות: שיקום ושימור המורשת התרבותית וההיסטורית של יהודי לטביה, תמיכה בעבודת המועצה הלטבית של הקהילות היהודיות וניהול רכוש הקהילה היהודית והקרן.

מתוך 70,000 היהודים שחיו בלטביה כאשר הגרמנים פלשו בשנת 1941, שרדו רק 200, על כך על פי נתוני יד ושם, אזרחים מקומיים כולל המשטרה הלטבית מילאו תפקיד מרכזי ברצח העם, כך על פי יד ושם, הם הקימו קבוצות חמושות שתקפו יהודים מקומיים.

כמו במדינות מזרח אירופה אחרות, ממשלת לטביה מחתה על הטענות שהממשלות הקדומות והאוכלוסייה לפני השואה היו אחראים חלקית על "טיהור יהודים". 

אזרחים לטביים רבים רואים במדינתן קרבן שנפל לכיבוש של היטלר למרות תמיכתה החלקית של ממשלת לטביה בהיטלר, ושירותם של מאות לטביים בגדודים מיוחדים של הנאצים במהלך שנות המלחמה.

ניצולי שואה פיצוי כספי סיוע לטביה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד