כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חקירה בכמה מדינות

חשד אירופאי: נגיד הבנק המרכזי של לבנון גנב מאות מיליונים

לפחות שלוש מדינות אירופאית מבקשות את עזרת לבנון בחקירתה את עושרו של נגיד הבנק המרכזי בלבנון, בחשד כי שלשל לכיסו 330 מילוני דולרים מכספי ציבור

חשד אירופאי: נגיד הבנק המרכזי של לבנון גנב מאות מיליונים
אזרחים בלבנון. אילוסטרציה צילום: pexels

ריאד סלאמה, נגיד הבנק המרכזי של לבנון, נמצא תחת בדיקה של גרמניה, לוקסמבורג וצרפת, שמבקשות שיתוף פעולה מלבנון בזמן שהן בודקות את עושרו. בתי המשפט האירופיים מגבירים את הלחץ על נגיד הבנק המרכזי בלבנון, ומבקשים שיתוף פעולה שיפוטי מלבנון כדי לסייע בחקירת הונו ונכסיו באירופה.

גרמניה הפכה למדינה האירופית האחרונה שביקשה ראיות לגבי סלאמה במהלך פגישה בין השגריר שלה בלבנון אנדראס קינדל ושר החוץ של לבנון עבדאללה בו חביב. כך מדווחים כלי תקשורת בגרמניה. שגרירות גרמניה ומשרד החוץ של גרמניה סירבו לאשר או להכחיש את בקשתה של גרמניה.

לוקסמבורג וצרפת הגישו בקשות דומות בשבועות האחרונים, כשנה לאחר ששוויץ הפכה למדינה האירופית הראשונה שחקרה את סלאמה בחשד להלבנת הון. ליכטנשטיין חוקרת גם היא את סלאמה, אך עד כה לא ביקשה את עזרתה של לבנון.

המהלך של גרמניה מגיע לאחר פגישה בפריז ב-24 בינואר בהשתתפות תובעים אירופאים שחוקרים את עושרו של סלאמה. זה היה האירוע השני בששת החודשים האחרונים שאורגן על ידי סוכנות של האיחוד האירופי המסייעת למדינות החברות בשיתוף פעולה שיפוטי, בין הנוכחים היו תובעים מגרמניה, צרפת ושווייץ.

סלאמה, בן ה-71, נחשב פעם לאחד הבנקאים המרכזיים הטובים בעולם, אך הכספים האישיים שלו נבדקו באופן אינטנסיבי מאז קריסת הבנקים בלבנון בסוף 2019, לאחר פיחות מסיבי של המטבע המקומי ולעוני הגואה במדינה.

התובעים השוויצרים חושדים שסלאמה גנב 330 מיליון דולר מכספי ציבור באמצעות Forry Associates מאיי הבתולה המנוהלת על ידי אחיו, ראג'ה. לטענתם, חלק מהכסף הזה הועבר לשוויץ, ואז חזר לחשבונות בנק לבנוניים על שם אחיו, ואז הוצא לרכישת נכסים, כולל נכסי יוקרה, באירופה.

חקירה העריכה את נכסי ההשקעות של סלאמה בחו"ל בכמעט 100 מיליון דולר. סלאמה, הכחיש את הדברים, ואמר כי הונו האישי הגיע ממשכורתו בעבר כבנקאי השקעות במריל לינץ' ומירושה.

בנובמבר, סלאמה הזמין חברה לבנונית לבדוק את כספיו בניסיון לבטל את החשדות. למסמך אין ערך משפטי ומומחים פיננסיים אמרו כי סלאמה מסר מידע לפי בחירתו. למרות הלחץ הגובר מאירופה, החקירה של לבנון לגבי סלאמה, שהחלה בתחילת 2021 בעקבות בקשתה של שוויץ לשיתוף פעולה שיפוטי, עומדת בפני מכשולים חוזרים ונשנים. מקורות מייחסים זאת לתמיכה של פוליטיקאים מקומיים.

מעילה לבנון גניבת ענק חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד