י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עוד 30 מפוזרים בעולם

אחרי 71 שנים: הנינים קיבלו תמונה שהוחרמה מהמשפחה

מוזיאון אומנות בבלגיה החזיר ציור לצאצאי משפחה יהודית לאחר 71 שנים. הציור נבזז על ידי הנאצים ומאז 1951 כיכב במוזיאון לאומנויות בבריסל הבירה

אחרי 71 שנים: הנינים קיבלו תמונה שהוחרמה מהמשפחה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

מוזיאון האמנות בבריסל בירת בלגיה, השיב ציור שהחזיק במשך 71 שנים - לנינים של זוג יהודים שרכושם נשדד על ידי הנאצים לאחר שברחו ערב מלחמת העולם השנייה.

משרד עורכי הדין של המשפחה בברלין פנה למוזיאון המלכותי 'לאמנויות יפות' לפני יותר מחמש שנים וביום חמישי, לאחר חתימה על המסמך האחרון, העובדים הסירו את הציור מהמוזיאון והסיעו אותו ליעד.

"בסך הכל המשפחה מחפשת אחר 30 יצירות אמנות", אמר עורך הדין אימקה גילן, שניהל את המו"מ מצד המשפחה. "זהו הראשון שזוהה, כי למרבה הצער אין לנו תמונות של הציורים החסרים". איש מתשעת הנינים, המתגוררים מחוץ לבלגיה, לא נכח בהעברת התמונה ביום חמישי.

מדובר בציור של פרחים ורודים באגרטל כחול, של האמן הגרמני לוביס קורינת' שהיה שייך לגוסטב ואמה מאייר, שברחו מביתם בפרנקפורט ב-1938 לבריסל עד שעברו לבריטניה באוגוסט 1939. אך הם לא הצליחו לקחת חפצים, כולל 30 הציורים שנשדדו על ידי הנאצים.

לאחר המלחמה, השלטונות הבלגיים לא הצליחו לקבוע למי הוא שייך והפקידו אותו בידי המוזיאון ב-1951, שם הוא תלוי מאז. ראש המוזיאון מישל דרגה אמר שהיה קל יותר למצוא את הבעלים המקוריים של יצירות אמנות במקרה של משפחות יהודיות המתגוררות בבלגיה, בגלל הארכיונים. "אבל כאן, אי אפשר היה אפילו לדעת אם העבודה הזו מגיעה מגרמניה, או ממדינה אחרת", אמר דרגה לסוכנות הידיעות רויטרס.

ציור ציורי שואה מוזיאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד