כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"האיראנים עוקבים אחריי"

הביון הטורקי סיכל התנקשות באיש עסקים ישראלי

דיווח בתקשורת הטורקית כי סוכלה התנקשות של תא איראני באיש עסקים ישראלי יאיר גלר | גלר בתגובה ראשונה: "הודיעו לי שהאיראנים עוקבים אחריי, שמח שהחוליה נתפסה ומודה לכל מי שדאג להגן עליי"

הביון הטורקי סיכל התנקשות באיש עסקים ישראלי
איש העסקים יאיר גלר צילום: כלי תקשורת בטורקיה

ארגון הביון הטורקי MIT מנע מזימה להתנקש בחייו של איש העסקים הישראלי-טורקי, יאיר גלר, כנקמה על חיסולו של מדען הגרעין האיראני מוחסן פרחיזאדה, מעשה שמיוחס לישראל. החוליה מנתה תשעה בעלי אזרחות איראנית.

בתקשורת הטורקית, דווח כי ה-MIT עצר גם רשת ריגול שמנתה 16 אנשים של המוסד הישראלי, וגם את חוליית הריגול הרוסית בת 6 אנשים, שתכננה להתנקש באזרח טורקי ששמו לא פורסם.

על פי הדיווח, שירות הביון האיראני פעל לנקום את חיסולו של מוחסן פרחיזאדה, אדריכל תוכנית הגרעין האיראנית בנובמבר 2020. היעד של הרשת האיראנית היה איש עסקים, יליד ישראל, בשם יאיר גלר, בן 75. גלר הוא הבעלים של חברת CNC Advanced Technology and Engineering , שמייצרת מערכות הגנה לענף התעופה והחלל.

החברה של גלר ממוקמת בקטאלקה ובשיקטאש, הוא צולם צעד אחר צעד על ידי רשת הריגול האיראנית. איראן אספה מידע על מקום מגוריו ומקום עבודתו של גלר ולאחר מכן תכננה לבצע את פעולת ההתנקשות. התוכנית האיראנית נעשתה באמצעות שימוש בכמה אזרחים טורקים על מנת לא למשוך תשומת לב.

יאיר גלר/חוליית המתנקשים שנלכדה.

בפגישה החשאית שקיימו שני ארגוני המודיעין באנקרה, הוערך כי רציחתו של יאיר גלר תוכננה לשחוק את יחסי ישראל-טורקיה, המתוחים כבר 13 שנים אך החלו להתפתח לטובה לאחרונה. שוב לאחרונה, וכדי לנקום בחיסולו של גלר.

לאחר הפגישה הועבר גלר ל'בית בטוח', משרד החוץ הזמין את גלר להתגורר בתל אביב, עם זאת, איש העסקים גלר, שהוא אזרח טורקיה וישראל כאחד, הצהיר כי הוא אוהב מאוד את איסטנבול ולא נענה להזמנה של ישראל.

גלר מסר תגובה ראשונה ל'כאן חדשות' ואמר: "הודיעו לי שהאיראנים עוקבים אחריי, שמח שהחוליה נתפסה ומודה לכל מי שדאג להגן עליי".

עדו סיפר גלר ל'כאן': "אני איש עסקים ישראלי בטורקיה, יש לי חברת הנדסה של מחקר ופיתוח ויום אחד הודיעו לי שבעקבות העיסוקים שלי - האיראנים במעקב אחריי ורוצים להתנקש בי. ייעצו לי לנסוע לישראל מיידית. נשארתי בטורקיה".

איש עסקים ניסיון התנקשות ניסיון חיסול יאיר גלר חוליית טרור איראן מוחסן פחריזאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד