ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
לקראת הרמדאן

דיווח: השב"כ ביקש מרבנים לרסן את היהודים

לקראת הרמדאן, בכירים במחלקה היהודית של שב"כ נפגשו עם מנהיגי קהילות יהודיות בערים מעורבות וביקשו מהם לפעול ולהשפיע כדי למנוע הצתת מהומות עם ערבים בחודש הצום הרגיש 

דיווח: השב"כ ביקש מרבנים לרסן את היהודים
המהומות על הגדר צילום: פלאש 90

התקרבותו של הרמדאן, חודש הצום המוסלמי שיחל בעוד כחודשיים מאתגרת את השב"כ, בארגון עוקבים מקרוב אחרי הנעשה "בצד היהודי" בערים המעורבות.

על פי הדיווח של יאיר קראוס, ב'מקור ראשון', לאחרונה נפגשו אנשי השירות מ'המחלקה היהודית' עם ראשי הקהילות היהודית בערים המעורבות ובכללם ראשי הגרעינים התורניים וביקשו מהם שיתוף פעולה במסירת מידע על התארגנויות מקומיות כנגד אפשרות של חידוש הפרעות.

"פנו אלינו גורמים שהציגו את עצמם כאנשי שב"כ מהמחלקה היהודית וביקשו לוודא שכולנו ילדים טובים", הגדיר זאת אחד מראשי הקהילות הללו. לדבריו, נציג הארגון הסביר ש"הם עובדים קשה מאוד כדי להיות ערוכים לפעם הבאה, בכל המובנים".

איש ביטחון בעיר מעורבת אחרת במרכז אמר שעצם זימון הפגישה לצרכים מודיעיניים דווקא, מקומם אותו: "במציאות מתוקנת הייתי מצפה שרכז שב"כ ייפגש עם ראשי הקהילה היהודית לקראת הרמדאן כדי להציג את האיומים וההערכות שלהם ולראות איך הקהילה יכולה להיערך, ולא כדי למנוע כביכול פעילות בלתי חוקית מצד היהודים".

"זה מכעיס ומעליב", אומרת קרן אשחר, תושבת לוד וחברה בפורום הערים המעורבות. "אני לא מבינה כיצד המערכת עדיין חיה בתחושה שאנחנו מי שתוקפים פה. היא השאירה אותנו לבד בבית כשמאות פורעים הסתובבו בחוץ ורק בנס לא נכנסו פנימה, אז מתי הפכנו לגורמי סיכון?".

חודש הרמדאן שב"כ מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד