י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הזכות להיות אנטי יהודי"

ההצעה האנטישמית של המגיש הפופולרי עוררה סערה

מגיש תוכנית פופולרית בברזיל אמר במהלך שידור כי "אם מישהו רוצה להיות אנטי יהודי, צריכה להיות לו הזכות להיות". הוא אמר כי המדינה צריכה לתמוך במפלגה נאצית. לאחר מכן התנצל על דבריו וטען כי אמר את הדברים הבעייתיים כשהיה שיכור

ההצעה האנטישמית של המגיש הפופולרי עוררה סערה
pixabay

מגיש פודקאסט פופולרי בברזיל אמר באחת התוכניות כי המדינה צריכה להכיר במפלגה הנאצית על פי חוק. לאחר מכן התנצל וטען שאמר את הדברים כשהיה שיכור.

ברונו איוב, העונה לשם מונרק ברשתות החברתיות, אמר את ההערות בפרק בפודקאסט ופרסם את תוכנו ביוטיוב, שם יש לו מיליוני מנויים. בשעת השידור הוא היה בשיחה עם חברי הפרלמנט טבאטה אמרל וקים קטאגוירי. אמרל נרתעה מדבריו לגבי הפלגה הנאצית ואמרה כי "חופש הביטוי מסתיים כשהביטוי שלך מסכן חיים של אחר". היא אמרה שהנאציזם מסכן את האוכלוסייה היהודית. כך דיווחה סוכנות הידיעות היהודית JTA.

מונרק הגן על עמדתו, והוסיף להצהרתו הקודמת כי הוא מאמין ש"אם מישהו רוצה להיות אנטי יהודי, צריכה להיות לו הזכות להיות". בהמשך הפרק, קטאגוירי אמר שהוא נגד הפללת הנאציזם בגרמניה.

מונרק פרסם סרטון התנצלות בטוויטר ביום שלישי, וטען שהוא היה שיכור מאוד ושהוא מקווה שאנשים יבינו. הוא לא הביע התנצלות על הרעיון, אלא הסביר כי מה שהוא אמר הייתה הדרך חסרת הרגישות שבה הציג אותו. אך אולפן הפודקאסט שלו הוריד את הפרק וניתק איתו קשר.

התקרית לא נרגעה, ביום שלישי אדרילס חורחה, פרשן טלוויזיה בולט ותומך מוביל של הנשיא ז'איר בולסונארו, היה תחת ביקורת לאחר שהצדיע הצדעה נאצית בסוף הדיון על הפודקאסט של מונארק בתוכנית טלוויזיה, שבה הגן על הדברים של קטאגוירי.

ארגונים יהודיים, כמו יהודים למען דמוקרטיה ומכון ברזיל-ישראל, הגיבו בטוויטר, וגינו את הצהרותיו של מונארק. קבוצת הגג של קהילות וארגונים יהודיים בברזיל, פרסמה גם היא הצהרה בגנותו של מונרק.

ברזיל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד