י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ממשיך להפיץ שנאה

חושש להיעצר: מכחיש שואה מגרמניה נמלט לברזיל

איש הימין הקיצוני בגרמניה, בן 41, נמצא בברזיל מתחילת נובמבר האחרון, שם הוא ממשיך לצלם ולהפיץ סרטוני עם דברי שטנה. ניקולאי נרלינג, הורשע בגרמניה בפשע של הכחשת שואה ונמלט לברזיל

חושש להיעצר: מכחיש שואה מגרמניה נמלט לברזיל
מטוס צילום: pixabay

נאצי גרמני שהורשע בהכחשת השואה נמלט מגרמניה לברזיל. ניקולאי נרלינג, בן 41, אמר לאתר החדשות הברזילאי 'גלובו' כי הוא חושש שייעצר אם ישוב למדינתו.

נרלינג, איש הימין הקיצוני בגרמניה, נמצא בברזיל מתחילת נובמבר האחרון, שם הוא ממשיך לצלם ולהפיץ סרטוני עם דברי שטנה. ניקולאי נרלינג, הורשע בגרמניה בפשע של הכחשת שואה.

הפרקליטות של ברלין סירבה לומר אם הודיעה לאינטרפול על נוכחותו בברזיל או אם תוגש בקשת הסגרה. נרלינג פוטר במאי 2018 מבית ספר יסודי בברלין שבו לימד בין השנים 2009 ל-2018 לאחר שדיווח בעיתון מקומי הראה שהוא מפיץ תוכן ניאו-נאצי. בדצמבר הוא נקנס ב-6,000 יורו על הכחשת קיומה של השואה לעיני קבוצת סטודנטים שביקרה במחנה הריכוז דכאו.

הוא הגיע לברזיל עם אשרת תייר בנובמבר 2021 ובילה את החודשים האחרונים בסיור בערים בדרום ברזיל ויצירת תוכן נוסף לערוצים שלו ברשתות החברתיות ולעתים קרובות מכחיש את השואה.

התקשורת הברזילאית מדווחת, כי מכיוון שיוטיוב חסם את הערוץ שלו מספר פעמים, רוב הסרטונים שלו מתפרסמים בערוץ הטלגרם שלו, שם יש לו למעלה מ-30,000 מנויים. הוא מממן את עבודתו בתרומות של עוקביו.

כבלוגר וידאו, הוא הפך לדמות מובילה בימין הקיצוני הגרמני, ששומר על קשר עם קבוצות ניאו-נאציות אלימות. בשנה שעברה הוא לעג לתשעת הקורבנות של מתקפת טרור שביצע ניאו נאצי בעיר הנאו בגרמניה בשנת 2020. הוא גם שימש כ"כתב" בהפגנות שאורגנו על ידי מכחישי נגיף הקורונה.

מישל גרמן, פרופסור במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטה הפדרלית של ריו דה ז'נרו, חושד שנרלינג בחר בדרום ברזיל, במיוחד בסנטה קתרינה, בגלל ההיסטוריה של האזור עם אוכלוסיית מהגרים גרמנית גדולה. "אנחנו חושבים שזה הגיוני מנקודת המבט הגזענית והנאצית שלו לחפש אוכלוסייה ממוצא גרמני", אמר גרמן לסוכנות הידיעות היהודית JTA.

כשנשאל, הוא לא אמר היכן הוא מתגורר בברזיל. הסרטונים שלו מראים שהוא ביקר בכמה ערים, בעיקר בדרום, לבוש בבגדים גרמניים מסורתיים, הוא היה במושבות של צאצאים גרמנים, סעד במסעדות עם אוכל גרמני וראיין אנשים. למרואיינים שלו אומר נרלינג שהוא רוצה ללמוד על החיים והתרבות של ברזילאים ממוצא גרמני.

נרלינג שקל לעבור לפרגוואי, בעקבות למעלה מ-1,000 גרמנים שעברו למדינה הדרום אמריקאית בשנה האחרונה כדי להימנע מחוקי הקורונה המחמירים של גרמניה. עם זאת, פרגוואי עדכנה את דרישות הכניסה שלה ב-10 בינואר 2022, וכעת היא דורשת חיסון מנוסעים זרים שאינם מתגוררים במדינה. נרלינג, שאינו מחוסן, חושש שלא יצליח להיכנס.

לעת עתה, הוא החליט לחכות ולראות איך הדברים מתפתחים בברזיל, אם כי אשרת התייר שלו פגה לאחר 90 יום. אך לא ברור דרך הפעולה שתנקוט הממשלה בנוגע לנוכחות נרלינג, אם בכלל.

הוא הציג את עצמו כעיתונאי, למרות שלא היה לו תעודת עיתונאי. בגרמניה הוא נחקר על שימוש לכאורה בתעודת עיתונאי מזויפת. "הדברים שאני מואשם בהם בגרמניה אינם ניתנים לעונש בברזיל", אמר.

לברזיל יש עבר ידוע לשמצה כגן עדן לנאצים לאחר מלחמת העולם השנייה. גם השבוע, מגיש פודקאסט פופולרי אמר שהוא בעד מפלגה נאצית מוכרת חוקית בברזיל.

גרמניה ברזיל הכחשת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד