כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"פשוט אנטישמיות"

שר האוצר לשעבר במתקפה על ליברמן: "הפריץ של הגויים באירופה"

חבר הכנסת כ"ץ התייחס בהרחבה לתוכנית הכלכלית החדשה אותה הוא תוקף בחריפות והציג את הצעדים הנכונים לדעתו שהיה צריך לעשות ליברמן כדי להילחם ביוקר המחייה. הוא תקף בחריפות את יחסו לחרדים: "כמו הפריץ באירופה"

שר האוצר לשעבר במתקפה על ליברמן: "הפריץ של הגויים באירופה"
אביגדור ליברמן צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר האוצר לשעבר ישראל כ"ץ התייחס בסוף השבוע לתוכנית הכלכלית שהציגו לאחרונה ראש הממשלה בנט ושר האוצר ליברמן וטוען כי היא גרועה ופוגעת בכלכלה הישראלית. את ליברמן הוא תוקף בחריפות על יחסו לציבור החרדי וטוען כי מדובר באנטישמיות כמו של "הגויים באירופה".

"ליברמן הפירומן שופך דלק למדורה ובוכה שהבית בוער", תקף שר האוצר לשעבר בריאיון ל'חדשות 12'. הוא הזכיר כי בתקופת כהונתו, "סייענו לכל מי שנפגע ב-160 מיליארד שקלים, גם לעצמאים וגם למשפחות – במבחן התוצאה השארנו משק שצומח ב-7%, האבטלה הייתה בירידה והגירעון הגיע ל-3%. ליברמן קיבל עשרות מיליארדים - הוא חילק אותם לעבאס ולהסכמים קואליציוניים - ולא נשאר לסיוע. הסיוע שהם נותנים כעת זה טיפה בים".

בהתייחס לדברי ההסתה של ליברמן על כך שהחרדים אחראים ליוקר המחייה, אמר כ"ץ: "הוא התנהג כמו האנטישמים הכי גדולים בהיסטוריה". ח"כ כ"ץ הסביר כי "פעם, כשהפריץ של הגויים באירופה היה במצוקה, הוא היה אומר: 'הכה ביהודים והצל את המולדת'. לצערי, ליברמן התנהג כמו 'הכה בחרדים ותברח מהביקורת'".

לדברי כ"ץ, מה שליברמן עושה זה להאשים את החרדים ביוקר המחייה: "לקחת אותם מחוץ להקשר ולהסיט את האש זו פשוט אנטישמיות".

שר האוצר לשעבר פרש את משנתו והסביר מה לדעתו ליברמן היה צריך לעשות: "יש כאן לעג לרש - ליברמן היה צריך לעשות 3 דברים: להקפיא מיד בחקיקה את כל ההתייקרויות הממשלתיות - את הדלק שהוא שפך, לסכם עם המעסיקים ביחד עם ההסתדרות שגם הם מקפיאים את עליות המחירים, ולפרוש רשת ביטחון מותנית למי שמאזניו נפגעים. הדיבורים כעת הם סתם דיבורים – הסיבה היחידה לעלייה ביוקר המחייה הם המיסים על חד-פעמי, על המשקאות, על ביקור רופא, החשמל, המים והדלק".

על הדחתו של הפרשן הימני יעקב ברדוגו מגל"צ אמר כי "יש כאן מקרה חמור מאוד". לדבריו, "כלי תקשורת רוצה שתהיה לו האזנה גבוהה וברור שמדובר בפעולה לא טבעית – וברור שהתנכלו לו בגלל שהוא מהימין". עוד הוסיף על כך: "לא פגעו רק בו, אלא שלחו מסר לכל עיתונאי ימני שעובד בכלי תקשורת ממלכתי או דומה - אם תתקוף את הממשלה נפטר אותך".

ישראל כץ אביגדור ליברמן תוכנית כלכלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד