י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נערכים לפינוי

ארה"ב לישראל: "פלישה רוסית עלולה להתרחש ביום שלישי"

הממשל האמריקאי עדכן את ישראל כי פלישה רוסית לאוקראינה עלולה להתרחש כבר ביום שלישי הקרוב וכי הוא מתכונן כעת לאפשרות הזאת. ראש הממשלה בנט מבקש להשלים את פינוי הישראלים מהמדינה

ארה"ב לישראל: "פלישה רוסית עלולה להתרחש ביום שלישי"
נפתלי בנט/ג'ו ביידן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/הבית הלבן

המצב בגבול רוסיה אוקראינה מתחמם, ארה"ב עדכנה את ישראל על פלישה רוסית שעלולה להתרחש כבר ביום שלישי הקרוב. כך דווח באתר 'הארץ'. ראש הממשלה בנט קרא לישראלים לצאת מהמדינה באופן מיידי. ושרי הממשלה הונחו למעט בהתבטאויות בנושא המשבר ולא לנקוט עמדה בפומבי.

על פי הדיווח של יהונתן ליס ב'הארץ', בישראל מעדיפים להסתמך על תגבור מטוסים אזרחיים להעברת הישראלים לארץ ולא להפעיל רכבת אווירית של חיל האוויר בעיצומו של עימות צבאי באזור, מחשש לאופן שבו יתפרש מהלך כזה.

מוקדם יותר, שר החוץ לפיד אמר בתום הערכת מצב, כי "משרד החוץ נערך להוצאת ישראלים מאוקראינה".

בהמשך להערכת מצב והקריאה לישראלים לצאת באופן מידי מהאזור, במשרד החוץ נערכים להוצאת הישראלים, במקביל נערכות שיחות עם חברות התעופה על מנת להגביר טיסות.

שר החוץ יקיים הערכת מצב נוספת מחר ב-10:30 וחצי בבוקר בחדר המצב של משרד החוץ. משרד החוץ קורא לאזרחים ישראלים לעזוב את אוקראינה.

בעקבות הערכת מצב שהתקיימה היום החליט משרד החוץ להחמיר את אזהרת המסע שפרסם ולקרוא לאזרחים ישראלים לעזוב את המדינה. שר החוץ לפיד הורה על מעבר לעבודה במתכונת חירום. במשרד החוץ הוקם צוות ניהול ייעודי למשבר בראשות מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, המדווח לשר החוץ.

שגרירות ישראל בקייב, בראשות השגריר מיכאל ברודסקי, ממשיכה לפעול עם צוות הדיפלומטים המלא שנשאר במדינה. האגף הקונסולרי במשרד החוץ יתגבר את השגרירות בעובדים נוספים על מנת להתמודד עם טיפול קונסולרי בחירום.

להלן נוסח אזהרת המסע שפורסמה: בעקבות המשך המתיחות והחשש מהסלמה, משרד החוץ קורא לאזרחים ישראלים השוהים באוקראינה לעזוב את המדינה בהקדם האפשרי.

כמו כן קורא משרד החוץ לאזרחים ישראלים המתכננים להגיע לאוקראינה בזמן הקרוב לבטל את נסיעתם בעת הזו.

אזהרת מסע ארה"ב אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד