ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הפלסטינים מבקשים: הפסקת אש • מתעדכן

יאסר עבד רבו נשא נאום ברמאללה וטען כי כל הפלגים בעזה מוכנים להפסקת אש שתימשך שלושה ימים, אך בחמאס מכחישים בתוקף • דיווח: מנהיג החזית הדמוקרטית חוסל; הופצץ ביתו של אחמד ג'בערי • תחנת הכוח היחידה ברצועה עלתה בלהבות והפסיקה לפעול • שר הכלכלה נפתלי בנט דורש מנתניהו "הכרעה בעזה" • סיקור מתעדכן וידאו תמונות

הפלסטינים מבקשים: הפסקת אש • מתעדכן

כ-130 חיילים מאושפזים בבתי החולים
ביממה האחרונה נרשמו 25 שיגורים מרצועת עזה, ו-5 ירוטים.

כ-130 חיילים מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ במסגרת מבצע "צוק איתן". מהם, אחד במצב קשה מאוד, ושישה במצב קשה.

נכון לשעה זו מאושפזים בבית החולים סורוקה 29 חיילים. אחד מהם במצב קשה מאד, 5 במצב קשה 9 במצב בינוני והיתר קל. בנוסף, מאושפזים בסורוקה 6 אזרחים מתוכם 4 מבוגרים על רקע חרדה ו/או פגיעות בעקבות ריצה לאזורים ממוגנים, תינוקת בת 3 חודשים שפונתה לסורוקה לפני כשבוע מנפילת טיל בפזורה במצב בינוני מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים וילדה בת 11 במצב קל במחלקה לכירורגית ילדים. מתוכם 6 אזרחים מאושפזים במחלקה האורתופדית. האישה שנפצעה שלשום בעקבות נפילת פצמ״ר בנחל עוז, היא נותחה ומצבה קל.

ב-24 שעות האחרונות הובהלו למרכז הרפואי ברזילי 57 פצועים. נכון לשעה זו מאושפזים 35 מתוכם 32 חיילים. מתחילת המבצע טופלו בברזילי 893 נפגעים, 738 נפגעי חבלות ו-155 מחרדה.

בבית החולים בילינסון מאושפזים 14 חיילים, אחד במצב קשה, שלושה במצב בינוני והשאר קל.

בהדסה עין כרם מאושפזים 8 חיילים. במחלקה האורטופדית מאושפזים 5 חיילים, ארבעה במצב קל ואחד במצב בינוני יציב. במחלקה הכירורגית חייל אחד במצב קל. במחלקת פלסטיקה חייל אחד במצב קל. במחלקת אף אוזן גרון חייל אחד במצב קל.

הקבינט יתכנס הערב בקריה
יו"ר הבית היהודי ושר הכלכלה, נפתלי בנט, פרסם הודעה ובה תקף את מדיניותו של ראש הממשלה ביחס לניהול המלחמה בעזה. בנט הדגיש כי היעד של טיפול במנהרות הטרור אינו מספק ויש "לפעול להכרעה בעזה".

בנט הציע גם להשתלט על רצועת ביטחון בתוך שטח עזה למשך שנה לפחות, ולשמור על חופש הפעולה של הצבא כפי שנעשה לאחר מבצע חומת מגן בגדה.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל סייר במועצות האזוריות ובחדרי המצב בעוטף עזה וקיבל סקירה על הפעילות בעורף ועל הנזקים שצריך לתקן למבנים שנפגעו כתוצאה מהירי. השר שוחח עם תושבים על המציאות הלא הגיונית שהם נאלצים להמשיך לחיות בה ולהמשיך לחיות כרגיל כשבכל רגע יש חשש לנפילת טיל נוסף.

במהלך הסיור אמר השר אריאל: "הייתי אצל המשפחות השכולות והפצועים – כולם אומרים תיכנסו, תילחמו, תגמרו את העבודה. צה"ל עושה את העבודה שלו בצורה יוצאת מן הכלל. צריך לתת למחבלים מכה כזו שתהיה הרתעה משמעותית. האם אחר כך להישאר ברצועה או לא? נדבר אחרי".

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשעה שבע בערב בקריה בתל אביב כדי לדון במבצע בעזה.

ראש המועצה האזורית שער הנגב: "עד שאלוף פיקוד הדרום לא יסתכל לי בעיניים ויאמר שכל המנהרות המוכרות הושמדו. עד אז - מדינת ישראל חייבת לאפשר לצה״ל לבצע את משימתו. על הממשלה להעניק לצה״ל חופש פעולה מלא בחיסול המנהרות, גם לאחר המבצע. במקביל, על צה״ל להיערך לתצורת התגוננות מאסיבית כדי להמשיך ולקיים את מערך ההגנה על האזרחים. מבחינה זו, מה שהיה קיים לפני המבצע - לא יהיה עוד".

תחנת הכוח המופצצת








טרור עזה חמאס הפסקת אש צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד