א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

איך למלא טופס ויזה להודו?

במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא מי צריך ויזה להודו, כמה עולה להוציא ויזה להודו, האם אתם חייבים להגיש את הבקשה לויזה בעצמכם או שיש חברה שיכולה לעשות את זה בשבילכם, איך למלא טופס בקשה לקבלת ויזה להודו, ועוד

איך למלא טופס ויזה להודו?
הודו צילום: unsplash

הודו היא יעד תיירותי מאוד מוכר בישראל. הטיול הגדול אחרי הצבא במזרח הפך להיות כמעט חווית חובה עבור ישראלים צעירים, ובשנים האחרונות ניתן לראות גם תופעה של הורים המצטרפים לילדים שלהם לחלק מהטיול.

אכן, הודו הפכה להיות מיעד לצעירים שמוכנים לוותר על תנאי מחייה נאותים בשביל להוזיל את עלויות הטיול ליעד שגם משפחות ומבוגרים בעלי סטנדרטים גבוהים יכולים להנות ממנו. אבל אם אתם חושבים לטוס להודו, כדאי שתדעו שכדי להכנס למדינה – אתם חייבים ויזה.

בטקסט הזה תוכלו לקרוא מי צריך ויזה להודו, כמה עולה להוציא ויזה להודו, האם אתם חייבים להגיש את הבקשה לויזה בעצמכם או שיש חברה שיכולה לעשות את זה בשבילכם, איך למלא טופס בקשה לקבלת ויזה להודו, ועוד.

מי צריך ויזה להודו

אם טסתם בעבר לטיול קצר באחת ממדינות אירופה המערביות ואין לכם דרכון זר, אתם ככל הנראה אפילו לא זוכרים את חווית הכניסה למדינה הזרה מעבר לכך שהיה תור נפרד לבעלי דרכון של מדינה החברה באיחוד האירופי. הסיבה לכך היא שמדינת ישראל חתומה על הסכם עם מרבית מדינות אירופה המאפשר לאזרחי ישראל להיכנס לאותה המדינה לזמן קצר ללא צורך באשרת שהייה.

הודו, לעומת זאת, לא חתומה על הסכם כזה עם כמעט אף מדינה – כולל מדינת ישראל. לכן, אם אין לכם אזרחות הודית אתם ככל הנראה צריכים לקבל אשרת שהייה על מנת להיכנס להודו (ולא משנה כמה זמן אתם מתכננים לשהות בה). הצורך בלהוציא ויזה להודו הוא קריטי, מפני שאדם שנתפס על אדמת הודו ללא אשרת שהייה יכול למצוא את עצמו בכלא ההודי הידוע לשמצה בתנאים הנוראיים השוררים בו.

כמה עולה להנפיק אשרת שהייה להודו

כמו בישראל, גם בהודו טיפול של פקידים בטפסים עולה כסף. לכן הנפקת אשרת שהייה להודו תדרוש מכם להשקיע סכום מסוים. בנוסף, אם תוציאו את הויזה דרך חברה לעזרה בהנפקת ויזות – תצטרכו לשלם סכום נוסף בדמות העמלה שהחברה הזו תיקח.

העלות של הנפקת ויזה להודו משתנה בהתאם לאופי הויזה המבוקשת. ככלל, ככל שהויזה המבוקשת תהיה תקפה לזמן ארוך יותר – כך העלות של הנפקת הויזה תעלה. בנוסף, ככל שיהיה צורך ביותר נספחים לבקשה, כך סביר להניח שהמחיר יעלה (מפני שלפקיד נוצרה יותר עבודה).

העלות של הנפקת אשרת שהייה להודו נעה סביב מאות השקלים, כשהמחיר הנמוך ביותר יהיה סביב המאתיים ש"ח, ואילו המחיר הגבוה ביותר יתקרב כבר לחמש מאות ש"ח. המחיר משתנה כאמור לפי אופי הויזה והנהלים של סוכנות הנפקת הויזות (אם פניתם לאחת כזו).

האם יש חברות שמסדרות ויזות להודו

כפי שכבר ציינו, כל אחד יכול להגיש בקשה לרשויות ההגירה בהודו לקבלת אשרת שהייה. אולם, מי שחושש מעיסוק עם הבירוקרטיה ההודית, או פשוט מרגיש שאין לו את הפניות הנפשית להתמודד עם העניין, יכול לפנות לחברה שמסדרת ויזה להודו או לסוכן נסיעות. החברות השונות מציעות פחות או יותר את אותו השירות, וההבדל בא לידי ביטוי בעיקר בממשק מול הלקוח.

חברות המנגישות את הליך קבלת הויזה להודו יכולות לעזור במיוחד למי שניסה כבר פעם אחת לקבל ויזה אך בקשתו נדחתה מסיבות כאלו ואחרות, למי שלא מרגיש בטוח מספיק ברמת האנגלית שלו ואף למי שעיסוק בבירוקרטיה באופן כללי, ובוודאי בבירוקרטיה של ארץ זרה הוא דבר מאיים. שימו לב שאתם פונים לחברה אמינה ובעלת המלצות.

מה הם הטפסים הנדרשים כדי לקבל ויזה להודו

התשובה לשאלה המוזכרת בכותרת היא מורכבת, מפני שהיא משתנה בהתאם לויזה אותה אתם מבקשים. כן נוכל לומר לכם שהכללים לגבי הטפסים וההעלאה שלהם הם נוקשים מאוד, וקובץ שעלה אך לא עומד בדרישות – יגרום לפסילה של כל הבקשה.

ככלל, הטפסים הנדרשים על מנת לקבל אשרת שהייה להודו הנדרשים בכל סוגי הויזות הם דרכון בתוקף, צילום של הדרכון, תמונת פספורט נוספת ודף ריק בדרכון להדפסה של הויזה עליו במידה ותתקבל הבקשה.

יש טפסים נוספים שיש למלא, למשל שאלון בנוגע למהות השהייה בהודו. דוגמא נוספת היא של אדם המבקש להכנס להודו על מנת לקבל טיפול רפואי צריך לצרף מכתב מהרופא או מבית החולים המתעתד לטפל בו, שמאשר שהאדם הזה אכן צריך טיפול והוא אכן יעבור טיפול דווקא בהודו.

כמה זמן לוקח להוציא ויזה להודו

הנפקה של ויזה יכולה להימשך זמן רב, כפי שניתן לראות במקרים של אנשים שמבקשים לקבל וזיה לארצות הברית – שם התהליך יכול להמשך עד כשלושה חודשים.

הסיבה לאורך המשמעותי של התהליך היא שהליכי הגלובליזציה והפיתוחים הטכנולוגיים מאפשרים לבני אדם רבים לעבור ממקום למקום במהירות ובקלות. המדינות שרוצות לפקח על הכניסות והיציאות שלהן, בוחנות לעומק כל בקשה.

הליך הוצאת הויזה להודו הוא מהיר יותר, בוודאי ביחס להליך המקביל בארצות הברית, אבל גם הוא יכול להמשך תקופה לא קצרה. רשויות ההגירה בהודו מתחייבות שההליך ייקח לפחות שלושה ימים, אולם יש חריגות מההתחייבות הזו בהתאם לדחיפות הבקשה.

איך למלא טופס ויזה להודו

טופס אשרת שהייה להודו יש למלא באינטרנט, דרך האתר הרשמי של רשויות ההגירה בהודו, דרך חברת ויזות מקצועית או דרך סוכנות נסיעות המציעה שירות בתחום הויזות. ההוראות למילוי הטפסים הרלוונטים מופיע על גבי הטפסים או באתר הרשמי של רשויות ההגירה ההודיות באנגלית ובהינדו.

מרבית החברות המסייעות בהגשת הבקשה להנפקת ויזה הפועלות בישראל מציעות טופס מקביל לטופס הרשמי, עליו יש גם הוראות בעברית. עובדי החברה משתמשים בטופס הזה כדי למלא בשבילכם את הטופס הרשמי ולהגיש אותו עבורכם.

האם צריך ויזה כדי להכנס דרך היבשה להודו

הודו היא תת יבשת עצומה, והיא גובלת עם לא פחות משמונה מדינות שונות. בנוסף, יש בהודו כמעט חמש מאות שדות תעופה, והמדינה מקיימת קשרי תעופה עם עשרות מדינות. כתוצאה מכך, עברו בשנת 2019 יותר משמונה עשרה מיליון תיירים, וכמות לא מבוטלת של אנשי עסקים הגיעו למדינה כדי לסחור עם המדינה והסוחרים ההודים מהתחומים השונים.

הודו גובלת גם עם לא מעט מדינות שחביבות על התרמילאים הישראלים, ולכן צעירים רבים עוברים בה במהלך הטיול הגדול שאחרי הצבא. כך יוצא שישראלים רבים נכנסים להודו גם דרך היבשה וגם דרך האוויר.

כל ישראלי שנכנס להודו, ולא משנה באיזו דרך הוא עושה את זה – צריך אשרת שהייה בשביל להכנס להודו. כאמור, שהות בהודו ללא ויזה היא לא חוקית ומסכנת את עובר העברה בעונשים חמורים.

סיכום

לסיכום, טיול בהודו יכול להיות חוויה שתשנה את החיים של המטייל. ממש כך. יחד עם זאת, כדי לחוות את הטיול המדהים הזה בארץ המרתקת הזו יש צורך בויזה רשמית מאת רשויות ההגירה ההודיות.

כך יוצא שתרמילאי שמתחיל את הטיול שלו בהודו, תרמילאית שעוברת בהודו וגם זוג קבוצת תרמילאים שמסיימים את הטיול שלהם בהודו – כולם צריכים ויזה, ולא משנה אם הם נכנסו למדינה דרך האוויר או דרך היבשה. את הבקשה לקבלת הויזה אפשר להגיש דרך חברה המתמחה בכך או באופן עצמאי. טוסו להודו בבטחה, תהנו מהטיול ותצברו חוויות חיוביות.

הודו ויזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד