כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הגרש"מ עמאר: "תפילה בשברון לב תנצח מידת הדין"

למרות האזעקות, התקיימה אמש עצרת חיזוק ותפילה באשקלון • הראשל"צ הגרש"מ עמאר נשא את המשא המרכזי • תיעוד

צילום: רוני חי
צילום: רוני חי

לרגל המצב הביטחוני הקשה השורר בארץ ישראל ובמסגרת עצרות התפילה הרבות, הגיע אתמול (ב) הראשון לציון הגרש"מ עמאר לעיר אשקלון מוכת הרקטות, בכדי לעודד את הציבור לאמונה וביטחון.

הראשל"צ הגיע לעצרת התפילה המרכזית בבית הכנסת 'בית אהרון' בהשתתפות מאות מתושבי העיר. יצוין, כי מיד בתחילת העצרת נשמעו שתי אזעקות ממושכות שגרמו לחרדה רבה בקרב המשתתפים. לאור הסכנה, נאלצו המארגנים להגביל את כניסת המשתתפים מעבר למה שמכיל המרחב המוגן של בית הכנסת. בשל כך רבים חזרו לביתם וקראו תהילים.

את העצרת פתח רב העיר, הגאון הרב יוסף חיים בלוי, שעורר את העם להתחזקות באמונה בימים אלו. את המשא המרכזי נשא הראשל"צ שאמר: "רבותי, עם ישראל נמצא בסכנה גדולה ואנחנו מתפללים ונושאים עיננו לה'. עם ישראל במצרים זעקו אל ה' – 'וישמע אלוקים את נאקתם'. לא כתוב זעקתם או שוועתם אלא 'נאקתם'. מה ההבדל? הסבירו הראשונים שזעקה זה כשאדם עוד מסוגל לצעוק, להוציא מילים מפיו, אבל לפעמים, מרוב הצער והצרות האדם מגיע למצב שאיננו יכול לבטא את המילים אלא מוציא איזו קול הברה וזו נקראת נאקה היוצאת מעומק הלב. וזו זעקה שמתקבלת מיד על ידי בורא העולם.

"מורי ורבותיי", המשיך הגרש"מ, "נעמוד כולנו עכשיו, נפתח את ההיכל ונזעק לה' מנהמת ליבנו, שהתפילה תהיה מקירות הלב – הכי עמוק שאפשר. להרגיש שאין לנו על מי להישען ועל מי לבטוח רק לה' לבדו. ואליו עינינו נשואות. רק בהכנעת הלב אפשר לנצח את מידת הדין".

לאחר דבריו הנרגשים התקיימה במקום עצרת תפילה המונית, תוך קריאת פרקי תהילים ותפילות נוספות עבור חיילי צה"ל וישועת עם ישראל. בסיום העצרת, הציבור עבר בסך כדי להתברך בברכת חודש טוב ומבורך ושנתבשר בבשורות טובות.

צילום: רוני חי












תפילה עמאר גלריה חיזוק אשקלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד