כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
המתיחות במזרח אירופה

רב חב"ד באוקראינה: זה הלך הרוח אצל היהודים

המצב המתוח בגבול אוקראינה-רוסיה: הרב מוטי לבנהרץ, שליח חב"ד לאוקראינה, אמר כי "היינו כאן כבר במצבים יותר גרועים ועדיין נשארנו", אך הדגיש בכל זאת: "לא מזלזלים במודיעין האמריקאי". בתוך כך, רבני "הפדרציה היהודית של אוקראינה" מתכוננים לעזיבה המונית

רב חב"ד באוקראינה: זה הלך הרוח אצל היהודים
דגל אוקראינה צילום: Pixabay

המצב המתוח בגבול אוקראינה-רוסיה: הרב מוטי לבנהרץ, שליח חב"ד לאוקראינה, הרגיע הבוקר (ראשון) את המודאגים מהמצב ואמר כי "היינו כאן כבר במצבים יותר גרועים ועדיין נשארנו".

"כמובן שכל יהודי זכאי לעלות ארצה, לא מכריחים אף אחד להישאר. היינו כאן כבר במצבים יותר גרועים ועדיין נשארנו. כרגע המצב בחוץ רגוע מאוד - אולי הוא משקר. לא מזלזלים במודיעין האמריקאי", אמר לבנהרץ בראיון לגל"צ.

בתוך כך, יו"ר השדולה לחיזוק יהדות התפוצות ח"כ יצחק פינדרוס, עדכן כי קיים שיחה עם רבני "הפדרציה היהודית של אוקראינה" המאגדים את כלל הקהילות היהודיות. "התרגשתי לשמוע מהם, כי הם מתכוונים להמשיך בפעילותם כרגיל ולשרת את בני קהילתם בנושאי יהדות ובכל תחום וסיוע שבני קהילתם יצטרכו, עד לעזיבת אחרון בן קהילתם. ככה נראית ערבות הדדית".

פינדרוס עדכן כי מחר יכנס בכנסת את השדולה לחיזוק יהדות התפוצות, על מנת לבחון כיצד לסייע לרבני הקהילות ולקהילות היהודיות באוקראינה.

כזכור, המצב במזרח אירופה מתוח מאוד, זאת לאחר שהמודיעין האמריקאי פרסם הערכה לפיה, רוסיה תפלוש לאוקראינה כבר בימים הקרובים.

אוקראינה רוסיה חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד