י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"תמיד צריך לחשוד"

סכנה חדשה? ניצלו חייו של פעוט שבלע צבע יבש

פעוט שסבל מנשימה רעשנית הובל לאשפוז בבית החולים שם אובחן עם קורונה. אך הטיפול שקיבל לא עזר והוחלט להכניסו לניתוח שם נמצאו חתיכות צבע יבש בגרונו של הילד

סכנה חדשה? ניצלו חייו של פעוט שבלע צבע יבש
אילוסטרציה צילום: pexels

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד התקבל לפני מספר ימים, גפן בן ה-11 חודש, תושב העיר קריית גת. על פי דברי ההורים, גפן סובל מנשימה רעשנית מזה מס ימים ללא שיפור.

במיון הילדים נמצא כי התינוק היה חולה בקורונה דבר שנתן הסבר מספק למצבו, בהתאם לכך, התחילו במתן טיפול תרופתי, אך צעד זה לא הניב שינוי ולאור הרעת מצבו נשלח גפן להמשך טיפול ובירור במחלקת טיפול נמרץ ילדים.

בשיחה חוזרת של המשפחה, סיפרו ההורים כי גפן נוטה לעיתים לנשוך את פינת המיטה שלו וכיום חסר בה קצת צבע.

למשמע הדברים, הוחלט לבצע במיידי צילום. תוצאות הצילום לא היו חד משמעיות, אך בהתייעצות משותפת של הרופאים, הוחלט להכניס את גפן לחדר הניתוח.

במהלך הניתוח נמצאו חתיכות צבע יבש בגרונו של גפן, במיתרי הקול, מקום רגיש ומסוכן לתינוקות ובכלל. חתיכות הצבע הוצאו כולן ובשלמותן והניתוח עבר בהצלחה

ההורים של גפן, אנדרה והדר סנטנה אמרו בצאתם מביה"ח: "הצוותים המסורים של ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, הצילו לנו את הילד, הצילו לנו את גפן".

ד"ר נעה רוזנפלד מנהלת טיפול נמרץ ילדים: "העובדה שלתינוק הזה היתה קורונה וחום לכאורה נותנת מענה למחלתו של הילד. הסיפור של "לקוק" צבע, אינו נשמע כגוף זר מוכר בספרות הרפואית. בנוסף, לגפן, גם לא היה סיפור אופייני של השתנקות פתאומית כלשהי דבר שמאפיין סיפור של גוף זר.
אבל בזכות רופאים ערניים והעובדה שתמיד צריך לחשוד בגוף זר ושיתוף פעולה בין כל הצוותים ניצלו חייו של התינוק".

לדברי ד"ר רוזנפלד, שאיפה של גופים זרים היא דבר די נפוץ ו"היא סכנת חיים מיידית לילדים". עוד היא הוסיפה: "עם השתפרות מצבו, הוחלט לשחרר היום את גפן לביתו".

אסותא אשדוד קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד