י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתנהל באופן יחיד

פרסום ראשון: גפני דורש את התפקיד לאיש 'דגל' ומצית עימות עם 'הציונות הדתית'

כהמשך ישיר למדיניותה של יהדות התורה בכול הנוגע לחרם האופוזיציה על הוועדות, יו"ר המפלגה גפני מעוניין למנות את יעקב אשר לתפקיד שולי יחסית בכנסת, ובכך נכנס למאבק ראש בראש עם הציונות הדתית. בשבועות האחרונות ניסו להגיע להבנות, אך עד כה - המאמצים כשלו

פרסום ראשון: גפני דורש את התפקיד לאיש 'דגל' ומצית עימות עם 'הציונות הדתית'
משה גפני/בצלאל סמוטריץ צילום: מרים אלסטר/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

הקרב בין דגל התורה לציונות הדתית חוזר: סיעות 'דגל התורה' ו'הציונות הדתית' מנהלים קרב על תפקיד שולי, של סגן יושב ראש הכנסת. הסיפור החל לפני כחודשיים אז ביקשו בדגל למנות את ח"כ יעקב אשר לתפקיד, אלא שבציונות הדתית דרשו את התקפיד עבור נציגם, ובסיעת הליכוד גיבו את דרישת הציונות הדתית.

בשבועות האחרונים נעשו מאמצים להגיע לפשרה במאבק על התפקיד, אלא שעד כה לא הגיעו להבנות. היום (ראשון) החליט יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני שלא להמתין יותר והוא דורש מיו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך, לאשר את מיניו של חבר הכנסת יעקב אשר לתפקיד סגן יו"ר הכנסת.

הדרישה צפויה לעורר את זעמם של אנשי הציונות הדתית שרוצים את התפקיד לעצמם, או לחילופין לדאוג לחברת הכנסת מיכל וולדיגר למינוי כיושבת ראש ועדת המשנה לבריאות הנפש, אך בשל החרם של האופוזיציה על ועדות הכנסת, נראה כי זה לא יתבשל לכדי מעשה.

ההתנהלות של גפני, שמתנהל באופן נפרד משאר סיעות האופוזיציה, היא המשך למדיניותה של יהדות התורה בכל הנוגע לחרם על הועדות שעדיין נמשך, כאשר ביהדות התורה מיהרו לפני כמה חודשים למנות נציגים בכל הוועדות, חרף החרם של הליכוד, ש"ס והציונות הדתית, שעדיין נמשכת.

משה גפני הציונות הדתית מיכל וולדיגר יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד