י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נערכים להסלמה

בשיא המתיחות: הבכירה האוקראינית מקבלת עדכונים בישראל

בשיא המתיחות בין אוקראינה ורוסיה: שר החוץ יאיר לפיד נפגש עם אמינה ג'אפרובה, סגנית שר החוץ האוקראינית. לפיד הביע דאגה מהמשבר המסלים באוקראינה ועדכן את סגנית השר על ההחלטה לפרסם אזהרת מסע לישראלים

בשיא המתיחות: הבכירה האוקראינית מקבלת עדכונים בישראל
יאיר לפיד צילום: Ohad Zwigenberg/POOL

בשיא המתיחות בין אוקראינה ורוסיה: שר החוץ יאיר לפיד נפגש היום (ראשון) עם אמינה ג'אפרובה, סגנית שר החוץ האוקראינית, שמבקרת בימים אלו בישראל.

במהלך הפגישה, לפיד הביע דאגה מהמשבר המסלים באוקראינה ועדכן את סגנית השר על ההחלטה לפרסם אזהרת מסע והביע תקווה שההסלמה תיבלם בעקבות מגעים דיפלומטיים בהובלתה של ארה"ב.

שר החוץ הדגיש את הדאגה לאזרחים הישראלים והיהודים, ועדכן על ההערכות והתגבור של השגרירות בקייב.

כזכור, שר החוץ לפיד הודיע אמש (מוצאי שבת) בתום הערכת מצב כי "משרד החוץ נערך להוצאת ישראלים מאוקראינה". לפיד יקיים הערכת מצב נוספת מחר ב-10:30 וחצי בבוקר בחדר המצב של משרד החוץ.

בהמשך להערכת מצב והקריאה לישראלים לצאת באופן מידי מהאזור, במשרד החוץ נערכים להוצאת הישראלים, במקביל נערכות שיחות עם חברות התעופה על מנת להגביר טיסות.

כמו כן, לפיד הורה על מעבר לעבודה במתכונת חירום. במשרד החוץ הוקם צוות ניהול ייעודי למשבר בראשות מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, המדווח לשר החוץ.

שגרירות ישראל בקייב, בראשות השגריר מיכאל ברודסקי, ממשיכה לפעול עם צוות הדיפלומטים המלא שנשאר במדינה. האגף הקונסולרי במשרד החוץ יתגבר את השגרירות בעובדים נוספים על מנת להתמודד עם טיפול קונסולרי בחירום.

להלן נוסח אזהרת המסע שפורסמה: "בעקבות המשך המתיחות והחשש מהסלמה, משרד החוץ קורא לאזרחים ישראלים השוהים באוקראינה לעזוב את המדינה בהקדם האפשרי".

כמו כן קורא משרד החוץ לאזרחים ישראלים המתכננים להגיע לאוקראינה בזמן הקרוב לבטל את נסיעתם בעת הזו.

אוקראינה רוסיה יאיר לפיד אזהרת מסע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד