כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מאות בוגרים הצדיעו

הישיבה שהצילה מאות בחורים חגגה חצי יובל להיווסדה

ישיבת 'נחלת שלמה' בקרית הרצוג חגגה עשרים וחמש שנים להיווסדה בכנס בוגרים ענק. אחד הבוגרים: "אין ספק שהישיבה הצילה לי את החיים", בוגרים רבים הודו לראש הישיבה

הישיבה שהצילה מאות בחורים חגגה חצי יובל להיווסדה
ראש הישיבה הרב ארלנגר צילום: באדיבות המצלם

ביום רביעי האחרון התקיים בבני ברק כנס בוגרים רב משתתפים שנערך על ידי ישיבת נחלת שלמה בראשות הגאון הרב אברהם ארלנגר.

במשך שעות ארוכות נהרו מאות מבוגרי הישיבה מרחבי הארץ למפגש בוגרים שלא ראו את חבריהם במשך שנים רבות התרגשו לפגוש את חבריהם שכעת חלקם עצמם הורים לילדים העולים לישיבה גדולה.

ישיבת נחלת שלמה היא ישיבה ייחודית המיועדת עבור בחורים שלא מצאו את מקומם בישיבות בהם למדו. בישיבה מקבלים הבחורים יחס אישי ובונים את עתידם בצורה המותאמת עבורם.

ראש הישיבה הגאון הרב אברהם ארלנגר הזיל לא מעט דמעות התרגשות בעת שפגש את הבוגרים המביאים גאווה רבה לישיבה בכל מקום בו נמצאים הם. במעמד נשאו דברים אישי ציבור, שדיברו על השנים הרבות בהן הם מכירים את ראש הישיבה ואת מאמציו הרבים להצלת בחורים ונערים מסכנות הרחוב האורבות להם, ראש הישיבה התברך על ידי המשתתפים כי כבר השנה תזכה הישיבה להיכנס למבנה הקבע לו היא כה זקוקה. אחריו דיבר השר לשעבר משולם נהרי על הקשר המיוחד עם הישיבה ועל עזרתו הרבה של ראש הישיבה לכל דבר שבקדושה.

התרגשות רבה נרשמה כאשר ראש הישיבה, הרב ארלנגר עלה לנאום והטיל פצצה: "קיבלנו צו סגירה לישיבה" אמר בכאב. "הישיבה היא ארמון מפואר השוכן בצריפים עתיקים ורעועים, הנפש שלי נמצאת על הקירות המפרקים. אבל קיבלנו צו סגירה בגלל שהמבנים אינם בטוחים למגורים ולשהייה. אין לי טענות, הם צודקים. לבחורים שלנו, לילדים שלנו מגיע הרבה אבל קצרה ידינו. לפני 15 שנים התחלנו לבנות בניין לישיבה, עד כה קמה קומה ראשונה בלבד ונגמר הכסף. כעת זה להיות או לחדול".

"אין לנו ברירה, או שבניין הישיבה יקום או שהישיבה תיסגר" זעק ראש הישיבה. "אין לנו את הזכות המוסרית שהישיבה תיסגר, יש אלפי נערים הזקוקים לנו למען החיים הרוחניים והגשמיים שלהם, זה או אנחנו או שהם ילכו לנו לאבדון". ראש הישיבה הכריז על גיוס תרומות על מנת להשלים את מבנה הישיבה.

בוגרים רבים קפצו על ההזדמנות להשיב תודה לראש הישיבה ונטלו על עצמם סכומים גדולים על מנת להבטיח את הקמת בניין הישיבה. כולל תרומה בת רבע מיליוני שקלים שהגיע מאיש עסקים אחד, אנשי עסקים ועוד בוגרים רבים לקחו על עצמם סכומים נכבדים. "אין ספק שהישיבה הצילה לי את החיים" מספר יועץ התקשורת יחיאל רדוצקי, בוגר הישיבה. "הייתי מיואש, נזרקתי משתי ישיבות בתקופה קצרה מאוד, הראשונה ישיבה נחשבת מאוד. החלטתי שאני לא ממשיך בשום ישיבה, עד שבן דודי הכיר לי את הישיבה או יותר נכון גרר אותי אליה, אני כבר ויתרתי אבל ראש הישיבה ביד עם הצוות המדהים לא ויתרו עלי. עברתי משברים רבים ויכולתי להם בזכותו של הצוות המדהים העוסק כולו בהצלת נפשות. אנחנו חייבים את הבניין הזה, אנחנו חייבים את הישיבה הזו, אנחנו חייבים את הבית שלנו".

בוגר נוסף סיפר: "העיפו אותי מכל ישיבה שהייתי בה. בגיל 18, העיפו אותי מאחת הישיבות ואני אמרתי להורי שאני עוזב את הדת. אין לי מה לחפש במגזר שלא יכול להכיל אותי".

"לבסוף הגעתי לישיבת נחלת שלמה לניסיון של שבועיים, רק להוכיח שהמצב אבוד. הגעתי יום אחד לפני חג השבועות, כמובן בלי מוטיבציה. בשבועות בלילה, באזור השעה אחת, אמרתי לחברים שלי, נמאס לי בואו נלך לישון. באותה תקופה הייתי רגל אחת מחוץ לדת".

"הלכנו לחדר, מתארגנים לשינה, פתאום ראש הישיבה הרב ארלנגר נכנס לחדר שואל: 'למה אתם לא בבית מדרש?' הסברנו לו שאנחנו עייפים. הוא אמר: אין בעיה. אני פה בחדר עד שאתם נרדמים. אספר לכם על דוד המלך".

"ראש הישיבה בעל יכולות המחשה נדירות, סיפר לנו על דוד המלך ותיאר לנו את מעמד הר סיני בצורה מופתית. פתאום אנחנו שמים לב שאור בחוץ. ראש הישיבה ישב איתנו כל הלילה, והחלטתי להישאר בישיבה".

את האירוע הפיק 'קמפיין ואירועים שימי ויסבלום מבית קאפ הפקות',

 

רבי אברהם ארלנגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד