י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות החרם של האופוזיציה

מבקר המדינה: אפרסם דו"חות ביטחוניים לציבור

בעקבות חרם האופוזיציה על ועדות הכנסת: מבקר המדינה אנגלמן הודיע כי בחודש הבא יפרסם, לאחר חיסיון, דו"חות בנושאי מערכת הביטחון, שהמתינו לוועדה לענייני ביקורת המדינה. אנגלמן: "עקרון הפומביות מחייב פרסום הדוחות לציבור"

מבקר המדינה: אפרסם דו"חות ביטחוניים לציבור
מתניהו אנגלמן צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בעקבות חרם האופוזיציה על ועדות הכנסת: מבקר המדינה מתניהו אנגלמן עדכן היום (ראשון) את יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי ואת מרכז האופוזיציה, יו"ר סיעת הליכוד ח"כ יריב לוין, כי בכוונתו לפרסם דו"חות מבקר בענייני ביטחון שעד כה לא פורסמו נוכח אי השלמת הליכי חיסיון בהעדר ועדה לענייני ביקורת המדינה.

על פי החוק, כאשר דו"חות ביקורת המדינה כוללים חלקים שיש לחסות אותם לשם שמירה על ביטחון המדינה, יחסי חוץ או קשרי מסחר בינלאומיים, הדו"ח המלא מועבר לעיונה של ועדת משנה של הוועדה לענייני ביקורת המדינה והיא קובעת אילו חלקים יהיו חסויים ואילו חלקים יוכלו להתפרסם לציבור. אבל בעקבות העובדה שמזה חודשים רבים לא קמה הוועדה לענייני ביקורת המדינה וממילא גם ועדת המשנה לא קיימת – הוועדה לא דנה בדו"חות שהושלמו זה מכבר על ידי המבקר.

"לפיכך", עדכן אנגלמן, "ולאחר עדכונם של יו"ר הכנסת ושל מרכז האופוזיציה ובתאום עימם, החליט מבקר המדינה להפעיל את סמכותו מכוח סעיף 17(ג) לחוק מבקר המדינה המאפשרת לו להטיל חיסיון על חלקים מהדו"חות, כאשר החלקים האחרים יפורסמו לציבור".

אנגלמן כתב לשניים: "במהלך שנת 2021 הומצאו לראש הממשלה, במועדים שונים, מספר דו"חות אשר על חלקם הטלתי חיסיון עד לדיון בוועדת המשנה של הוועדה לענייני ביקורת המדינה. בהמשך לשיחתנו בנושא ולתיאום עמך, הנני לעדכן כי מתוקף הסמכות הנתונה לי בסעיף 17(ג) לחוק מבקר המדינה, אני עתיד להניח על שולחן הכנסת ולפרסם לציבור בתחילת מרץ 2022 דו"חות תוך הטלת חיסיון על חלקים מהם. זאת, עקב כך שלא הוקמה הוועדה לביקורת המדינה תקופה ממושכת ובשים לב לנימוקי הממשלה, ולאחר היוועצות עם הגופים האמונים על אבטחת המידע הביטחוני".

"יודגש כי קיבלתי החלטה זו כשלנגד עיני הרצון להביא לאיזון ראוי בין עקרון הפומביות המעוגן בסעיף 12 לחוק-יסוד: מבקר המדינה מחד גיסא, לבין הצורך לשמור על ביטחון המדינה בשל פרסום הדוחות שבנדון, מאידך גיסא", כתב אנגלמן.

כזכור, מאז הושבעה הממשלה החדשה, מחרימים חברי הכנסת של האופוזיציה את הוועדות בכנסת - הם מגיעים לחלק מהדיונים, אך אינם משתתפים בהצבעות. זהו קרב ארוך שמנהלת האופוזיציה, בטענה כי הקואליציה חילקה את הרכב הוועדות כך שאינן משקפות את הרכב סיעות הכנסת בהתאם לגודלן היחסי, וכי החלוקה מקפחת את האופוזיציה.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ביטחון ועדות הכנסת חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד