י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סערת הריגול

ראשי הימין במתקפה: דורשים ועדת חקירה ממלכתית נגד המשטרה

"סערת פגסוס": ראשי מפלגות האופוזיציה בקריאה משותפת וחריפה להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את "פרשת הריגול נגד אזרחי ישראל", לדבריהם, "מהפרשות החמורות בתולדות המדינה". ראשי הסיעות תקפו את המשטרה בחריפות, והזכירו כישלונות משטרתיים מהעבר

ראשי הימין במתקפה: דורשים ועדת חקירה ממלכתית נגד המשטרה
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראשי סיעות האופוזיציה - הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית - פרסמו הערב (ראשון) הצהרה משותפת בה קראו להקים באופן מיידי ועדת חקירה ממלכתית, שתבדוק את "פרשת פגסוס", והאם המשטרה אכן חדרה לניידים של אזרחים בצורה לא חוקית.

ההצהרה פורסמה שעות ספורות לאחר פרסום הודעה מטעם פרקליטות המדינה, בה הצהירה כי בדיקת המשטרה בשבועות האחרונים העלתה שלא בוצעו מעקבים ללא צו של שופט.

ראש הסיעות הבהירו כי הם "דוחים את הבדיקה השטחית והחפוזה של המשטרה ודורשים להקים מייד ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הריגול נגד אזרחי ישראל".

"אנו דוחים על הסף את ניסיון ההשתקה של פרשת הריגול נגד אזרחי ישראל, מהפרשות החמורות בתולדות המדינה, ודורשים להקים מייד ועדת חקירה ממלכתית", נמסר בהצהרה המשותפת.

לטענתם, אפילו "התשובה המתחמקת" של המשטרה מאשרת שאכן בוצעו פעולות ריגול נגד אזרחים.

הם הוסיפו לטעון כי עד כה אזרחי ישראל טרם קיבלו תשובות לשאלות המרכזיות: נגד מי בוצע הריגול, מתי בוצע הריגול, באיזה היקף, מי נתן את ההוראה, מי האנשים שהיו בסוד העניינים, והאם השופטים שנתנו צו הוטעו כי לא נאמר להם שמדובר בכלי ריגול ושאיבת מידע אגרסיבי ובלתי חוקי נגד אזרחים.

לטענתם, "לא ייתכן שהמשטרה תבדוק את עצמה בבדיקה שטחית ובהולה בלי שאף אחד נחקר באזהרה, בלי למנוע שיבוש חקירה או תיאום גרסאות, ובלי להציג בפני הציבור תמונה מלאה על היקף הריגול אחר אזרחים ישראלים והשימוש שנעשה במידע שהושג מהם".

ראשי הסיעות ציינו כי כבר ראינו בעבר "מה שווה בדיקה עצמית של המשטרה" - בפרשת אום אל חיראן, בהכחשת תרגיל החקירה הפסול שנעשה לעד המדינה ניר חפץ ובסיכול המועמדות של המועמד למפכ"ל גל הירש וסילוק תנ"צ גיא ניר לאחר שהתריע על נורמות פסולות במשטרה.

לסיום הציגו דרישה: "כל יום שעובר בלי ועדת חקירה ממלכתית מגדיל את הסיכויים לשיבוש חקירה, תיאום עדויות והעלמת ראיות. ועדת חקירה ממלכתית עכשיו".

פגסוס ריגול משטרת ישראל ועדת חקירה ממלכתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד