י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סערת פגסוס

"הפרקליטות מודה שריגלה אחרי אזרחים": פרקליטי נתניהו ואלוביץ משיבים אש

פרקליטי נתניהו, אלוביץ ומוזס, השיבו להודעת הפרקליטות לפיה לא בוצעו חדירות לניידים ללא צו של שופט. "הפרקליטות מודה שריגלה אחרי אזרחים", אמרו והוסיפו: "צווי האזנות הסתר שהוצאו בתיק זה מוכרים להגנה. עוד תבוא השעה להרחיב בטיעון משפטי בנושא זה"

"הפרקליטות מודה שריגלה אחרי אזרחים": פרקליטי נתניהו ואלוביץ משיבים אש
נתניהו ופרקליטיו מגיעים לבית המשפט צילום: Emil Salman/POOL

פרקליטי הנאשמים בתיקי האלפים תקפו הערב (ראשון) את הפרקליטות וטענו כי "הפרקליטות מודה שריגלה אחרי אזרחים". זאת, בתגובה להודעת הפרקליטות מוקדם יותר היום, לפיה לא היה גורם שעקבו אחריו ללא צו במסגרת החקירות בתיקי נתניהו.

פרקליטי הנאשמים - בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ', וארנון (נוני) מוזס - טענו כי הצווים שניתנו לא אישרו שימוש בתוכנית ריגול: "הפרקליטות מודה שריגלה אחרי אזרחים. אף צו לא הסמיך את המשטרה לעשות שימוש בתוכנות ריגול. הפרקליטות עדיין לא מסרה את המידע הנדרש - למי פרצו, ובאיזה היקף".

"למותר לציין כי ככל שבוצעו פעולות שאינן כדין, הרי שהדעת נותנת כי לבד ממתן תשובות לבית המשפט הנכבד ולהגנה - לחלוף הזמן ישנה משמעות גם בהיבטים חקירתיים שצריך שיתבצעו. הודעת המאשימה שותקת ביחס לסוגיה זו", כתבו.

"מכל מקום", טענו פרקליטי הנאשמים, "ההודעה שהוגשה מטעם המאשימה, והוכתרה (בטעות) כ'הודעת עדכון' - איננה הודעת עדכון, כי אם בקשה למתן אורכה. בקשה זו מוגשת - שוב - 'בדקה ה-90', ומעמידה את בית המשפט הנכבד ואת הנאשמים בפני מעשה עשוי".

לטענתם, "בהודעתה מודה המאשימה, הלכה למעשה, כי בוצע גם בוצע שימוש בכלי פריצה וריגול בהליך זה", נכתב בתגובת הפרקליטים. "הגם שכך, מעדכנת המאשימה את בית המשפט הנכבד כי 'לא בוצעו פעולות לגבי גורמים שלא הוצא צו בעניינם'. היא אינה אומרת שהפעולות בוצעו על פי צו. היא אינה אומרת כי הוצאו צווים מתאימים להפעלת רוגלות (וממילא הדין אינו מתיר זאת). היא אינה אומרת כי הצווים הוצאו לפני הפעלת רוגלות'. כל זאת - היא אינה אומרת".

"ובכן", המשיכו הפרקליטים, "אנו נאמר זאת בבירור: צווי האזנות הסתר שהוצאו בתיק זה מוכרים להגנה. אף לא אחד מהם הסמיך את המשטרה לעשות שימוש ברוגלות. הנאשמים אינם סבורים כי זוהי העת להרחיב בטיעון משפטי בנושא זה, ועוד תבוא לכך השעה".

פגסוס משפטו של בנימין נתניהו שאול אלוביץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד