כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"מישהו ישלם על זה"

רוני אלשיך ממשיך לטעון: "אין פגסוס למשטרת ישראל"

מפכ"ל המשטרה לשעבר שעומד היום בעין הסערה של פרשת הריגול אומר היום כי למשטרת ישראל כלל את תוכנת פגסוס. הוא תקף את הפרסומים, כינה אותם "ספין" ואמר כי "מישהו ישלם על זה"

רוני אלשיך ממשיך לטעון: "אין פגסוס למשטרת ישראל"
רוני אלשיך צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רנ"צ (בדימוס) רוני אלשיך, התייחס היום (ראשון) לסערה סביב הפרסומים העיתונאיים על כך שהמשטרה בתקופתו ריגלה אחר אזרחים, ללא צו מתאים. אלשיך הסביר כי למשטרה אין כלל פגסוס, אלא תוכנה 'רזה' בהרבה מהמקור וחזר על הטענה כי כל החדירות לניידים בוצעו עם צווים כחוק. 

"כל השמות שהתפרסמו ללא יוצא מן הכלל נבדקו לעומק על ידי משטרת ישראל ולא היה ולא נברא, קרי כל מי שפוקח בדרך כלשהי פוקח בצו, לאו דווקא בתוכנה כזו או בתוכנות המדוברות. אין פגסוס למשטרת ישראל למען הסר ספק", אמר אלשיך בכנס באוניברסיטת רייכמן. עם זאת אמר המפכ"ל לשעבר שעומד בעין הסערה כי "למשטרה מותר לעשות האזנת סתר ו/או חיפוש, הכלי המשטרתי איננו יכול ללכת אחורה".

לדברי המפכ"ל לשעבר, "הפיקוח הוא מטורף ובצדק גמור. הרגישות שבה משטרת ישראל מפעילה כלים, כל הכלים שבעולם, לא רק כלים של תקיפת מחשב אלא גם האזנה טריוויאלית, הרגישות של הדבר הזה היא מדהימה, היא אדוקה, זה לא אומר שלא יכולות להיות תקלות".

עוד אמר אלשיך כי "הסיפור הזה הוא ספין, מישהו ישלם על זה".

רוני אלשיך פגסוס משטרת ישראל NSO תוכנת ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד