כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הפסקת אש במליאה: זועבי הושעתה לחצי שנה

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה להשעות את ח"כ חנין זועבי מדיוני המליאה והוועדות לתקופה של חצי שנה • 89%: לשלול לה אזרחות

צילום ארכיון: יצחק לב ארי
צילום ארכיון: יצחק לב ארי

וועדת האתיקה של הכנסת קבעה: ח"כ חנין זועבי תושעה מדיוני המליאה והוועדות למשך חצי שנה.

כזכור, זועבי עוררה סערה כאשר לאחרונה החריפה את התבטאויותיה ובין השאר אמרה כי חוטפי הנערים שנרצחו לפני כחודש אינם טרוריסטים.

אתמול (ב) ערכה וועדת הפנים של הכנסת דיון במוגע להתבטאויותיה של זועבי, בדיון השתתף המשנה ליועמ"ש. רן נזרי, שאמר כי נערכות חקירות בנוגע להתבטאויות שונות של זועבי עליהן הגיעה תלונה, אך על התבטאות זו לא ניתן להעמידה לדין בשל הסתה לחטיפה.

"מצד אחד זועבי אמרה שהיא לא רואה בחוטפים ארגון טרור, אבל מצד שני היא הביעה הסתייגות מהחטיפה. זה יוצר קושי לראות בדברים הסתה לחטיפה". אמר נזרי.

נזרי הודיע על ההחלטה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אישר למשטרה רק שלשום לפתוח בחקירה פלילית אחרת נגד זועבי, בעקבות השתלחותה בשוטרים ערבים בבית המשפט בנצרת.

במקביל, 57% מהציבור סבור שעל ישראל להמשיך בלחימה בעזה עד לחיסול המנהרות ויכולת השיגור של חמאס. כך עולה מסקר אינטרנטי של מכון "מדגם" ו-I panel שערכה הד"ר מינה צמח עבור ערוץ הכנסת – ערוץ 99. 23% מהציבור סבור שיש להפיל את שלטון חמאס ולהשתלט על עזה לתקופה ממושכת ו-18% בלבד סבורים שהפתרון הוא רק בהפלת שלטון חמאס.

יחד עם זאת, 61% מהנשאלים בסקר סבורים כי ישראל כלל לא תוכל לחסל את יכולת שיגור הרקטות של חמאס לעבר ישראל. 37% סבורים ההיפך.

ובעניין זועבי: 89% מהציבור סבור שיש לשלול את אזרחותה של ח"כ חנין זועבי (בל"ד). רק 10% לא חשבו כך.

"המטה לחוסן לאומי" מסר בתגובה על השעייתה של ח"כ חנין זועבי מדיונים בכנסת: "המערכה המתנהלת בעזה היא רק חלק ממהלך שראוי שייעשה במדינת ישראל. אויבינו יושבים בביתנו שלנו. הרחקתה מדיונים זהו צעד ראשון בדרך לסילוקה מהכנסת ושילוחה אל הפרלמנט הסורי. לא ניתן שאויבים יישבו בתוך כנסת ישראל ואנו מבטיחים לעשות הכל על מנת להעזיב גם את האחרים".
מליאה אתיקה זועבי הרחקה שקט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד