י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ממשיכים לנדוד

אנשי כת 'לב טהור' הגיעו ליעד חדש; השכנים מסוקרנים

אחרי איסנפור נידודים, חברי כת 'לב טהור' הגיעו ליעד חדש באירופה - צפון מקדוניה. השכנים מתעדים בכל האמצעים כולל מצלמות אבטחה מחוץ לבתיהם ומשתפים ברשתות החברתיות את הייצורים המוזרים שנחתו בשכונתם

אנשי כת 'לב טהור' הגיעו ליעד חדש; השכנים מסוקרנים
לב טהור בצפון מקדוניה צילום: צילום מסך

קבוצה מחברי הכת הקיצונית 'לב טהור', ממשיכה לנדוד בין מדינות אירופה. אחרי שגורשו מבוסניה לפני כשבועיים לאור תלונות התושבים שהביעו חשש מפניהם, חברי הכת פנו למונטנגרו, אך גם שם לא החזיקו מעמד והמשיכו לאלבניה הסמוכה, משם המשיכו לצפון מקדוניה ולעת עתה הם חונים שם.

חברי 'לב טהור', ששהו בסרייבו הבירה, עזבו את בוסניה הרצגובינה ב-3 בפברואר ונסעו למונטנגרו, אך לא נשארו יותר מדי זמן במדינה. התקשורת המקומית דיווחה כי חברי הקבוצה המשיכו לאלבניה דרך מונטנגרו באותו יום. בתיעוד שפרסמו היום (ראשון) אזרחים מקומיים ברשתות החברתיות, הם נראים מנהלים דו שיח עם כמה מאנשי הכת הצעירים ומנסים ללמוד על זהותם ומעשיהם במקום.

בנוסף תושבים שגילו את הייצורים המוזרים להם במצלמות האבטחה שסביב לבתיהם, חולפים ברחוב, שיתפו את התיעודים ברשתות החברתיות. 

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לאחר שניסו את ארה"ב, קנדה, מקסיקו, רומניה, טורקיה, אלבניה, מולדובה וניסו גם את כורדיסטן בדרך לאיראן, קבוצה מכת 'לב טהור' קיוותה למצוא מנוח בסרייבו בירת בּוֹסְנִיָּה וְהֶרְצֶגוֹבִינָה. אך כאמור חברי הכת גורשו גם משם וזאת לאחר סיקור תקשורתי מוגבר על הכת ומעשיהם הנפשעים של ראשיה, עכשיו הכת ניסתה את מזלה במונטנגרו, אך משם המשיכה לאלבניה.

מנהיגי כת 'לב טהור' הקיצונית, מפוזרים במספר מדינות בעולם, וחלקם עצורים בארה"ב וממתינים לגזר דינם. הם מואשמים על ידי משרד המשפטים האמריקאי בתוכנית לחטיפת ילדה בת 14 ולחתנה בכוח עם צעיר אחר אותו חטפו גם כן.

נחמן הלברנץ, מאיר רוזנר, יעקב ושמואל וויינגרטן, ויואל וויינגרטן, עצורים בגין קשירת קשר לחטיפת והתעללות בילדים אותם חטפו מהוריהם. כנופיית החוטפים הסתובבה בליל שבת לפני שלוש שנים בלבוש חסידי בברוקלין, ניו יורק, בכדי לבדוק אפשרות חטיפה של אח ואחות מרשות אמם שעזבה את הכת עם שניים מילדיה.

קהילת לב טהור לב טהור צפון מקדוניה בוסניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד