ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לבטל את בין הזמנים? "תפסת מרובה לא תפסת"

יו"ר וועד הישיבות שאל את הגראי"ל שטיינמן אודות ביטול בין הזמנים בישיבות • ההוראה: "להאריך את הזמן עד לאחר שבת"

הגראי"ל שטיינמן אמש. צילום: שוקי לרר
הגראי"ל שטיינמן אמש. צילום: שוקי לרר

בביקור שערך לפני יומיים יו"ר וועד הישיבות הרב חיים אהרן קופמן יחד עם עוד מספר ראשי ישיבות בבית הגראי"ל שטיינמן בבני ברק, הועלתה האפשרות להאריך את זמן הקיץ בישיבות.

הרב קופמן, שנכנס לגראי"ל בכדי להיוועץ על מספר עניינים העומדים על הפרק, שמע כי במידה והלחימה בעזה תימשך עוד מספר ימים תישקל האפשרות להאריך את זמן הקיץ ולא לסיימו בתשעה באב אלא להמשיכו לפחות עד לאחר שבת.

מאידך, הגראי"ל שטיינמן התייחס גם לאפשרות לבטל כליל את בין הזמנים ואמר "תפסת מרובה לא תפסת".

אך עדיין לא התקבלה כל החלטה גורפת בעניין, והיא תתקבל בימים הקרובים.

כזכור, אמש נפגש האדמו"ר מגור במעונו של האדמו"ר מבעלזא שם עלה נושא ביטול בין הזמנים בישיבות גור ובעלזא. האדמו"רים הסכימו כי בעת כזאת אין מקום לחופשה לבחורי הישיבות, בנוסף עלה בפגישה נושא האחדות בציבור החרדי.

בחסידות בעלזא שם גם החופשה קצרה, נשקלת האפשרות כי במקום החופשה, בני הישיבות ישהו בירושלים לרגל שבוע היארצייט של האדמו"ר מהר"א מבעלזא זצ"ל בכ"א אב ולאחר מכן לשם שמחת בר המצוה לנכדו של האדמו"ר.

גם בקרב בני התורה הספרדים, קרא הראשל"צ הגר"י יוסף בשיעורו השבועי בבית הכנסת היזדים במוצאי שבת, לבטל את ימי בין הזמנים בהיכלי הישיבות בעקבות מבצע 'צוק איתן' ואף הוסיף כי גם אם בין הזמנים לא יתבטל כליל ראוי שלא לצאת לטיולים בעת הזו.

בדבריו אמר הראשל"צ: "אם המלחמה תימשך לאחר תשעה באב - לא ראוי שהבחורים יצאו לבין הזמנים, יש להמשיך וללמוד, לא שייך לעשות בין הזמנים בשעת מלחמה כאשר יש שנמצאים בחזית, על כן אני חושב להמשיך את הסדרים כרגיל בישיבות, וגם אם לא ממשיכים צריכים כולם להמשיך ללמוד בישיבת בין הזמנים, לא שייך לטייל בעת שכזו".
ישיבות בין הזמנים הגראיל הרב שטיינמן מבצע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד