י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צדיק בסדום

העיתונאי זועק: "לא אשתוק, עד שמישהו יתעורר"

סערת הדחתו של הפרשן והמגיש יעקב ברדוגו מגלי צה"ל, מסרבת לרדת מסדר היום. עיתונאי אחד ויחיד ביקש להבין איך שר ביטחון כל כך מעורב בתקשורת ציבורית, ממנה ומפטר כאוות נפשו ואף קיבל תגובה מלשכת השר גנץ | "נגיד שמתחיל ב-נ׳, זה לא היה עובר לסדר היום למשך כל כך הרבה זמן. תתעוררו"

העיתונאי זועק: "לא אשתוק, עד שמישהו יתעורר"
רן בוקר/בני גנץ צילום: מתוך טוויטר/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

העיתונאי רן בוקר מ'ידיעות אחרונות' ו-ynet תוקף את שר הביטחון בני גנץ על רקע הדחתו של הפרשן והמגיש יעקב ברדוגו מתכניתו היומית 'חמש בערב' שגרמה לו להתפטר לחלוטין מהתחנה.

בסדרת ציוצים שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב בוקר: "השאלה שצריך לשאול היא לא ברדוגו כן או לא, אלא היא: כיצד פוליטיקאי ביושבו בתפקיד שר ביטחון ממנה על דעת עצמו עורכת ראשית לכלי תקשורת, ללא ועדת איתור או הליך מסודר. אם שם שר הביטחון היה בנימין אבל לא גנץ, נגיד שמתחיל ב-נ׳, זה לא היה עובר לסדר היום למשך כל כך הרבה זמן. תתעוררו".

עוד הוסיף וזעק: "איפה אבירי הדמוקרטיה, אלה שחרדים על התערבות פוליטית? איפה אתם האנשים שחרדים על חופש הביטוי. על ניסיון התערבות בתאגיד הקמתם קול צעקה. הזכרתם משטרים חשוכים ואפלים? איפה אתם כל אלה שחופש העיתונות הוא נר לרגלם ונשמת אפה של הדמוקרטיה? שתקתם לטובת הפוזיציה? שוב, תתעוררו".

אחרי שספג ביקורת מצד עוקבים, השיב רן בוקר: "אחזור גם אלף פעם. עד שמישהו יתעורר כאן. פוליטיקאי לא יכול למנות עורך/ת ראשית והעולם ישתוק.
לא אשתוק. אמשיך. ועדת איתור עכשיו! אם הועדה תחליט בהליך מסודר שהנוכחית היא מתאימה, אשתוק. עד אז תיאלץ להמשיך לקרוא אותי חוזר על אותה המנטרה. הליך מתוקן. עכשיו".

בהמשך עדכן כי לשכת שר הביטחון מעדכנת אחרי שאילתא שהוגשה: ״עובדים בימים אלו על הקמת ועדת האיתור".

יצוין כי רן בוקר הינו העיתונאי היחיד שהשמיע ביקורת כלפי שר הביטחון גנץ והמפקדת שמינה ללא מכרז וללא ועדת איתור, לעומת שאר העיתונאים שהתמקדו בביקורת כלפי יעקב ברדוגו, אשר הינו חריג בנוף התקשורתי ואינו לטעמם.

יעקב ברדוגו הדחה רן בוקר בני גנץ גלית אלטשטיין גלי צה"ל גלצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד