ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
המתיחות בין פוטין לזלנסקי

המפה המלאה: לאן נמלטו הקהילות היהודיות באוקראינה • תיעוד

הבהלה בממשלת ישראל לנוכח המתיחות בין רוסיה לאוקראינה הביאה את הקהילות היהודיות להתקפל, עובדי המדינה כבר המריאו לישראל בטיסות שתוגברו. 'בחדרי חרדים" עושה סדר להיכן נמלטו הקהילות השונות | מה עשו חב"ד? לאן נמלטו קרלין? ולאן קהילת הרב בלייך? • מיוחד

המפה המלאה: לאן נמלטו הקהילות היהודיות באוקראינה • תיעוד
חרדים עוזבים את אוקראינה צילום: באדיבות המצלם

המתיחות המתגברת בין רוסיה לאוקראינה: עובדי המדינה במשרד החינוך, דיפלומטים מכל רחבי אוקראינה המריאו הערב בטיסה 777 ps לישראל לאחר הוראת הממשלה ומשרד החוץ. חלקם המריאו בטיסת אל על וישוכנו בעשרה ימים הראשונים במלונות בישראל.

קודם יציאתם פונו בהסעה מיוחדת מטעם הסוכנות היהודית מביתם למלון בקייב, שם ניתנה להם הדרכה מפורטת ומסודרת ואף ויתרו להם על בדיקת קורונה לפני עלותם לטיסת החילוץ.

במקביל, הקהילות היהודיות בקייב, שלוחי חב"ד עובדי מדינה המריאו לארץ ואלו שאינם עובדים נשארו במקום.

הקהילה היהודית בפדול של הגאון הרב יעקב דוב בלייך, יצאו במהלך השבוע למחנה 'שובה', מרחק שעה מקייב, כדי לא להיות בחזית.

חבר הקהילה הרב בנימין גוטפרב, אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "הייתי מאוד רוצה להישאר עם הקהילה ולחבק אותם כי לא משאירים אחים פצועים בשטח כי אחים אנחנו, אך אני עובד מדינה והנני מחויב לחזור עם משפחתי".

הרב גוטפרב מספר כי הוא מקבל אלפי הודעות והתעניינות בדאגה "מה קורה איתנו, אך בשטח לא מרגישים את הפאניקה, להפך התושבים המקומיים מבקשים מאיתנו להתעדכן מהישראלים שיגידו מה אומרים בתקשורת הישראלית", גוטפרב מסיים בפסוקים, "עת צרה היא ליעקב, ומקווים כי עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים".

‏ל'בחדרי חרדים' נודע כי נוסעים נוספים שהזמינו טיסות לטיסת הערב בשעה 21:25 של חברת "ישראייר" התאכזבו לגלות כי זו נדחתה למחר עקב הביקוש המועט.

קהילת חסידי קרלין סטולין קיבלה את הוראת האדמו"ר לעזוב את המקום והם נוסעים למעז'יבוז, שם ישהו ליד ציונו הקדוש של הבעל שם טוב הקדוש שבוודאי זכותו הגדולה תגן עליהם.

הגאון הרב יעקב דוב בלייך, רבה הראשי של קייב ואוקראינה כתב מכתב לחברי הקהילה וחיזקם: "לכל חברי הקהילה הקדושה. ראשית כל אני מבקש שתתחזקו באמונה ובטחון שהשי"ת הוא בורא ומנהיג לכל הברואים והוא לבדו עשה ועושה ויעשה לכל המעשים".

"אנחנו לא נכנסים לפניקה ואנחנו בקשר תמידי עם גורמים רלוונטיים באוקראינה וחוצה לה. כרגע אנחנו שוקלים אפשרות לאלה שרוצים לצאת מקיעב ולהוציא את המשפחות להכין מקום מתאים לכתחילה ליד קייב אולי במחנה שובה ואם נצטרך חס ושלום בהמשך גם הלאה. בינתיים לא רואים שום סכנה ממשית וגם אין שום מידע קונקרטי על סכנה ממשית חס ושלום. העיקר להתפלל להקב״ה שיחוס וירחם על עמו ושיהיה שלום ולא יגיע שום נזק חס ושלום לאף בן אדם".

במקביל, באומן גם ביקשו מאלו התיירים שיש להם אזרחות ישראלית לשוב ארצה עד יום רביעי, ואלו שנמצאים עם משפחתם שיכולים לצאת בקלות יעשו כך ואלו שקשה שימתינו עד סוף השבוע לראות איך יתבהרו העניינים. באומן גם הוקם חמ"ל של 'הצלה אוקראינה' עבור אלו החפצים לצאת למקומות אחרים באירופה.

באודסה, שם ישנם מוסדות של הרב בקשט, עובדי המדינה נסעו ועובדי המוסדות נשארו.

במקביל נודע ל'בחדרי חרדים' כי שבתות רבות שתוכננו ברחבי אוקראינה, הן לישראלים והן לאמריקאים בוטלו בעקבות המתיחות הגואה בגבול.

כחלק מהמתיחות, חברות הביטוח הודיעו כי החל ממחר יפסיקו לבטח את הטסים לאוקראינה.

אוקראינה רוסיה מתיחות ביטחונית קהילות יהודיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד