י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תחלואה 'סמויה'

המחקר הישראלי סותר את טענות משרד הבריאות?

ברקע טענות משרד הבריאות כי קיימת תחלואה רחבה שאינה מדווחת, כלומר "סמויה", נערך בחודשים האחרונים מחקר באחד מבתי החולים הגדולים בארץ - שמצא כי שיעור ההדבקה הסמויה בקרב עובדי בריאות, נמוך מאד ועומד על כ-2.6% 

המחקר הישראלי סותר את טענות משרד הבריאות?
מחלקת קורונה בביה"ח זיו צילום: דוד כהן, פלאש 90

במשרד הבריאות טוענים מזה תקופה, כי מספרי המאומתים המדווחים אל מערכות המידע של המשרד, אינם מספקים את התמונה המלאה - וכי מספרי המאומתים הסמויים גבוהים בהרבה, מכפי שמדווח מדי יום. 

ברקע טענות אלו, עוקבים מזה מספר חודשים בבית החולים איכילוב, אחרי כמעט 2,000 עובדים שהתנדבו למחקר מיוחד, החל מהחיסון השלישי. עד כה, לפי ממצאי המחקר, נדבקו בקורונה כ-23% מאוכלוסיית המחקר – שאובחנו בבדיקת PCR או אנטיגן מוסדי.

מתוך מדגם של כשליש מהנבדקים שמעולם לא חלו, רק אצל 2.6% נמצאו נוגדנים מסוג Anti-N (אנטי-ן)– המעידים על הדבקה בעבר. משמעות הנתון היא שהיקף התחלואה ה"סמויה" בקרב עובדי בריאות נמוכה מאד.

לדברי החוקרת הראשית ד"ר אסתי סייג: "לא ניתן להסיק מנתונים אלו לגבי הציבור הכללי, אשר נמצא בסיכון שונה לחשיפה ונבדק בתדירות נמוכה יותר מאשר עובדי בריאות. בית החולים ירחיב את המחקר לאוכלוסיות נוספות על מנת לעמוד על השיעור האמיתי של תחלואה סמויה באוכלוסייה כולה, מדד אשר עשוי להיות בעל השלכה דרמטית על ניהול המגיפה", כך סייג. 

קורונה אומיקרון איכילוב משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד