י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"הגיע הזמן להתייחס לסיקריקים כאל מחבלים"

קיצוני תושב בית שמש שתקף אתמול חייל מילואים, נעצר אבל התושבים מיואשים: "המשטרה חסרת אונים"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

אחד מהקיצונים, צעיר בן 22 תושב בית שמש נעצר היום בחשד שהיה שותף להתקפות על חייל המילואים אתמול (שני), למרות זאת תושבי בית שמש מיואשים.

"מדובר בדלת מסתובבת בו צעיר נעצר לזמן קצר ומושחרר. אין ברירה, על המשטרה, בתי המשפט והפרקליטות להתייחס לסיקריקים כאל ארגון טרור", כך תובעים תושביה החרדים של בית שמש.

למעשה מזה זמן רב, שקבוצה קטנה של קיצונים בבית שמש, מטילה את אימתה על תושבי העיר, ועושים בה ככל העולה על רוחם.

כך גם, ביום שישי האחרון, הגיעו קיצונים למשרדי "עזרת אחים", עמותה המפעילה מרפאת שבת, גמ"ח ציוד רפואי, הסעות לבתי חולים ללא תשלום. הקיצונים דחפו גפרורים לחור המנעול מה שהצריך הבאת איש מקצוע לפריצה. כמו כן גם ריססו על דלת המשרד "לך לעזה", זאת לאחר שבמסגרת פעילות העמותה נסע ראש העמותה הרב אברהם קאפ לחלק אוכל ובגדים לחיילים בגבול הדרומי. הרב קאפ לא הגיש תלונה במשטרה, מחשש להתנכלות נוספת מצד הקנאים.

"הם סכנה", אומר אחד מתושבי בית שמש בשיחה ל'בחדרי חרדים', "הקבוצה הקטנה הזו פועלת ללא מנהיג רוחני, הם גורמים לנזקים כלכליים ונפשיים לתושבי העיר, ואין מי שיעשה סוף לתופעה.

"הם נעצרים ליום יומיים", מתלונן התושב, "בזמן הזה זורמים אליהם מימון מחו"ל, הם מוערכים בקרב קהילתם, ומבחינתם הכל בסדר. כל עוד גורמי האכיפה לא יסירו את הכפפות ולא יטילו עליהם עונשי מאסר, החגיגה שלהם תימשך עוד שנים רבות".

לדבריו, המשטרה מכירה היטב את הסיקריקים ואף את מעשיהם, אך לא ברור למה עד כה אף אחד מהם לא ריצה עונש מאסר. "כשאדם נכנס לכלא לריצוי עונש, זה מרתיע, זה משבש את השלום בית, ובדרך כלל מכניס את האדם לפרופורציות הנכונות".

ואכן המציאות מוכיחה שמעצר של כמה ימים, אינו מרתיע אותם והם נוהגים להגיע להפגנות כשהם מצויידים בתפילין ומוכנים למעצר (צפו בוידאו).

התושבים דורשים מהמשטרה לטפל בהם במלוא חומרת הדין, כולל פעילות יזומה ואיסוף מודיעין שיגרור מעצר ממושך והגשת כתבי אישום.

תופעה מוכרת

מעצר מפגינים בבית שמש. צילום: יעקב לדרמןצילום: מעצר מפגינים בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן
מעצר מפגינים בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן

רק ביד חזקה
מאיר בלעיש, סגן ומ"מ ראש העיר, אומר כי העיר בית שמש עברה לא מעט בשנה האחרונה אבל נראה היה שאש ההסתה הולכת ויורדת. "אתמול התברר שישנם אנשים פורעי חוק חוליגנים שהעזו להרים יד על חייל שהגיע להתפלל ולא חששו לפגוע בו גם לעיני ילדיו הקטנים" הוא כתב לתושבי העיר.

"מיותר לציין כי תופעת הקיצונים ראויה לכל גינוי וכי אני קורא למשטרת ישראל למצות את הדין עם התוקפים פורעי החוק ולהביא אותם למעצר מינהלי למען יראו וייראו.

"אני בטוח כי רק יד קשה ובלתי מתפשרת עם כל הפרת סדר ופגיעה בחיי התושבים תהווה אמירה ברורה ובלתי מתפשרת כלפי כל מי שמתכנן לפגוע בחיילי צה"ל העושים לילות כימים ומוסרים נפשם למען אזרחי ישראל".

גם ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול שוחח הבוקר עם החייל ומשפחתו, וביקש מהמשטרה למצות הדין עם הפושעים. ראש העיר אמר לחייל "הזדעזעתי לשמוע על המקרה החמור ואני מגנה זאת בכל תוקף, בפרט בתקופה זו שבה עם ישראל בכלל ותושבי בית שמש בפרט מתאחדים למען חיילי צה"ל".

"גם אנו בעירייה מתכנסים כל יום לאמירת תהילים ומי שברך להצלחת חיילי צה"ל וכן הקמנו מוקד תפילות מיוחד בתוך המוקד העירוני".

רה"ע הוסיף כי "הדבר אסור הן ע"פ החוק והן ע"פ דין תורה, אני פונה למשטרת ישראל שתמצה את הדין בחומרה רבה".

צעדת הקיצונים ביום העצמאות. צילום: יעקב לדרמןצילום: צעדת הקיצונים ביום העצמאות. צילום: יעקב לדרמן
צעדת הקיצונים ביום העצמאות. צילום: יעקב לדרמן

ההיסטוריה האלימה
דוגמה להתנהגות המשטרה היא כאשר לפני ארבעה חודשים בכ"ה אדר ב' נעצר חשוד בן 30 בתקיפת אישה בתחנת אוטובוס, בשל מה שכינה 'חוסר צניעות' בלבושה, ואף גנב ממנה את מכשיר הסמארטפון שלה. החשוד נעצר והודה, בית המשפט שיחרר אותו למעצר בית. בימים האחרונים, הגישה המשטרה בקשה למעצר עד תום ההליכים, מה שאומר שעד להגשת כתב אישום או כל החלטה אחרת בעניינו הוא יוותר במעצר.

"לא הצלחתי לישון כל הלילה אחרי האירוע הזה" שיחזרה המותקפת. "הילדה שלי עוברת טיפול בעקבות המקרה, זו תחושה נוראית. אני והבת שלי בחרדה גדולה. הילדה שלי במעון בשכונה הזו ואני מפחדת לחזור לשם".

לעות זאת בכסלו תשע"ב נעצר בבית שמש מאיר דוד אייזנבך תושב העיר, לאחר שירק בפני גברת עליסה קולמן, בתקופה שלאחר פרשת היריקה על הילדה נעמה מרגוליס. שנתיים לאחר מכן, בוטל כתב האישום ונמחק. מה שאומר, לא היו מספיק ראיות להרשעה. פרקליטו עו"ד נדב גדליהו אמר אז "כלל לא ברור אם היתה יריקה על אותה אישה, ובוודאי המדובר באישום חסר בסיס נגד הנאשם".

ירוחם אסטרייכר, חרדי תושב בית שמש, ומפעיל דף "חרדים חיילים אחים", אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי "מסתבר שבימים אלו חיילי צה"ל נמצאים בכמה חזיתות בהם מופעל כנגדם טרור רצחני, הדרום הסוער, הצפון המתוח" ולחזיתות אלה הוא משווה גם את "הקסבה המאיימת בבית שמש".

לדבריו, מדובר בתופעה חמורה של התרת דם של חיילים חרדים, "תופעות כגון אלו אסור להם שיעברו בשתיקה ומצופה מגורמי הביטחון למצות את הדין עם הפורעים כמו שמטפלים בטרוריסטים או לפחות כמו שטיפלו בנערים החשודים ברצח הנער מוחמד אבו חדיר לני חודש, בהם תושב בית שמש".

אסטרייכר תוקף את התקשורת החרדית, חברי הכנסת החרדים וגם את הרבנים, "על התקשורת החרדית לצאת בהצהרות ברורות שבהן או שיתנערו מציבור זה כמי שאינו חלק מהרחוב החרדי, או שיתנו תשובות איך דבר כזה קורה שוב ושוב ולא זוכה לגינוי חמור של רבני המגזר".

"לא מדובר במקרה בודד וקיצוני, מדובר בטרור שהוא המשך ישיר לקמפיין החרדקים שקרא לציבור להתיר דמם של חיילים חרדים ועבר בשתיקה בהנהגת הציבור והחכים החרדיים. לא ייתכן שמעשים כאלו יעברו בשתיקה שהיא כהודאה".

דווקא בימים אלו של בין המצרים כאשר עם ישראל בתקופה של סכנה וכולנו מחוייבים להתחזק באהבת חינם, מצופה ממי שמנופף בגחלתו היהודית כשומר החומות, להרבות אהבה ולא ח"ו שנאה.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי כל תלונה שמוגשת למשטרה מטופלת במקצועיות עד כדי הגשת כתבי אישום ואף בקשה למעצר עד תום ההליכים.

"המשטרה תמשיך לפעול בנחישות אל מול כל אירוע אלימות ותמצה את הדין עם העבריינים. עם זאת המשטרה קוראת לציבור לדווח על אירועים לצורך טיפול כנדרש".
משטרה בית שמש קיצונים אבוטבול סיקרקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד