כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מדאיג

דיווח: האיראנים רוכשים קרקעות בגבול עם ישראל

ישראל מודאגת מהיווצרות התנחלויות שיעיות בגבולה עם סוריה. איראן קנתה בשנים האחרונות קרקעות באזורי דרעא, סואידה וקוניטרה, ועם עזיבתם של אזרחים סורים, איראן מנסה להקים אזורים שיעים סמוכים לגבול עם ישראל

דיווח: האיראנים רוכשים קרקעות בגבול עם ישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

האיראנים לא מוותרים על התבססות בגבול ישראל, והם נמצאים בתהליך של רכישת קרקעות בסוריה ליצירת התנחלויות שיעיות ליד הגבול עם ישראל.

על פי הדיווח של ערוץ הטלוויזיה Iran International, למרות שאיראן נחלשה צבאית בסוריה, ישראל מודאגת מהיווצרות התנחלויות שיעיות בגבולה עם סוריה. איראן קנתה בשנים האחרונות קרקעות באזורי דרעא, סואידה וקוניטרה, ועם עזיבתם של אזרחים סורים איראן מנסה להקים אזורים שיעים סמוכים לגבול עם ישראל. השיעים הללו הם בני לאומים שונים, כמו אפגנים איראנים ובעיקר לבנונים.

גבולות ישראל עם סוריה נעים אט אט לעבר אזור פרו-שיעים כמו דרום לבנון. הכפרים כרפה וסאסא הם דוגמא מהאזורים השיעים בגבול סוריה-ישראל. עשרות צעירים שיעים מהיישובים אלו חברים בארגון חיזבאללה הלבנוני, המהלך הזה מדאיגה את בשאר אל-אסד וגם את ישראל.

על פי הדיווח בערוץ 'איראן אינטרנשיונל', איראן משתמשת בשטח סוריה ובאנשים מקומיים, כדי להשיג את מטרותיה ומנסה להשתמש בנוער סורי, כולל נשים וילדים כדי להשיג את המטרות הללו. בשנה שעברה, כוח קודס השתמש בכמה משפחות סוריות באזור הגבול עם ישראל תמורת 20 דולר לחודש כדי לפגוע בחיילי צה''ל, הם היו צריכים ללכת לגדר הגבול עם ישראל עם חומרי נפץ כדי לשתול שם את החומרים האלה.

סוריה ובשאר אל-אסד מודעים לתפקיד ההרסני של איראן בסוריה, אך אינם מודעים לחלוטין לכל הפעילות של איראן בסוריה, ולמרות שהם מנסים לצמצם את כוחה של הרפובליקה האסלאמית בסוריה, הם לא הצליחו עד כה.

לפי Iran International, לאסד נמאס היום מאיראן וחש כי הכוחות האיראנים הפכו מנכס מסייע ומעוצמה צבאית לכוח הרסני ונטל במדינה שעלול להוביל שוב למלחמה ולשפיכות דמים, הפעם נגד ישראל.

שלוש קבוצות מוצבות כיום בנקודת האפס של הגבול מאחורי חומת הגבול בין ישראל לסוריה 1. מפקדת דרום של חיזבאללה. 2. פיקוד רמת הגולן של חיזבאללה. 3. יחידה 840 של כוח קודס של איראן.

חיסולו של קאסם סולימאני הביא מכה איומה ליכולתה של איראן בסוריה, וכוח קודס הוא כבר לא הכוח של זמנו של סולימאני, אבל זה לא הסוף של הרפובליקה האסלאמית בסוריה, ולאיראן יש יכולות משמעותיות בסוריה. ישראל לא תסכים בשום אופן להקמתה הקבועה של הרפובליקה האסלאמית בגבולותיה עם סוריה ותמשיך בפעולה לגירוש הרפובליקה האסלאמית מסוריה. בישראל אומרים שישראל עדיין לא ניצלה את כל יכולותיה בצורה חדה, והפתעות נוספות מחכות לכוחות כוח קודס בסוריה.

אם אסד לא יעצור את פעילותה של איראן בארצו, ישראל תצטרך להגיב באופן נרחב בעתיד, ישראל לא תאפשר לסוריה להפוך לדרום לבנון. ישראל תחל בחודש מאי בתרגיל צבאי רחב היקף בגבול הצפון של המדינה בשם "חודש מלחמה" במסגרתו תתכונן ישראל למלחמה בגבולה הצפוני של המדינה.

דאעש גבול סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד