י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יום הולדת לרודן המת

הסיבה ההזויה בגללה נשלחו מגדלי פרחים בצפון קוריאה לכלא

גננים צפון קוריאנים נשלחו למחנות עבודה בכפייה בגלל שלא הצליחו לגרום לפרחים לפרוח לרגל יום הולדתו של הרודן המת

הסיבה ההזויה בגללה נשלחו מגדלי פרחים בצפון קוריאה לכלא
צפון קוריאה צילום: משה שי, פלאש 90

גננים צפון קוריאנים נשלחו למחנות עבודה בגלל שלא הצליחו לוודא שאלפי הביגוניות האדומות - 'קימג'ונגיליה', פרח על שם קים ג'ונג-איל, פרחו לרגל יום הולדתו של הרודן המת.

רחובות הערים של צפון קוריאה מרופדים באופן מסורתי בפרחים לקראת יום הולדתו של קים ג'ונג-איל המנוח ב-16 בפברואר, מי שהיה אביו של הרודן הנוכחי, קים ג'ונג און, האירוע מכונה "יום הכוכב הזוהר".

אבל השנה, גננים נאבקו להשיג אספקה ​של עצי הסקה כדי לעבוד עם הטמפרטורה והלחות הנכונים בחממות שבהן מגדלים את פרחי הקימג'ונגיליה, כך דיווחו כלי תקשורת בדרום קוריאה.

על פי הדיווח, הם הואשמו בהזנחת הצמחים, הם נידונו לשישה חושים במחנות עבודה בשל אי הכנת הפרחים בזמן ליום הולדתו של קים ג'ונג-איל, שמת בגיל 69 ב-2011.

מנהל חווה לגידול 'קימג'ונגיליה', נעצר ונידון לשישה חודשים במחנה עבודת כפייה על כך שלא טיפל מספיק בצמחיו, כך אמר מקור בצפון קוריאה לאתר Daily NK News.

האיש, בשנות ה-50 לחייו ומזוהה רק בשם משפחתו האן, לא הצליח להשיג אספקה ​​קבועה של עצי הסקה כדי לוודא שהחממה חמה מספיק בחודשי החורף הקרים, וכתוצאה מכך הפרחים לא גדלו טוב, הוא ניסה להסביר לגורמים כי היה קשה לוודא שהפרחים יפרחו בזמן לאירוע לציון הולדתו של הרודן ב-16 לפברואר, הוא פוטר מתפקידו בחווה, ונידון לשישה חודשים במחנה עבודה.

עובד בחווה, גבר בשנות ה-40 לחייו המזוהה רק בשם משפחתו צ'וי, נידון גם הוא לשלושה חודשים במחנה עבודה, משום שלא טיפל כראוי בטמפרטורה של החממה. "עובדים אחרים נענשו. מגדלת פרחים בשם קים, נקראה מדי יום לוועדת המפלגה המחוזית כדי לדווח על מצב הפרחים ולכתוב דוחות ביקורת עצמית", הוסיף המקור.

יום הולדתו של קים ג'ונג-איל הוא אחד החגים החשובים ביותר של צפון קוריאה והמדינה לא חשפה אילו אירועים היא מתכננת לקיים לרגל יום השנה. אבל בימי הולדת קודמים וימי השנה המרכזיים של המדינה, צפון קוריאה הציגה לעתים קרובות חיילים ומערכות נשק חדשות, כדי לחזק את האחדות ולהפחיד את יריביה.

קים ג'ונג-איל שלט בצפון קוריאה מ-1994 ועד מותו ב-2011, ולאחר מכן ירש אותו בנו השלישי והצעיר, המנהיג הנוכחי קים ג'ונג און. קים ג'ונג-איל מת מהתקף לב ב-17 בדצמבר 2011 בגיל 69 לאחר ששלט במדינה במשך 17 שנים בדיקטטורה אכזרית ומדכאת.

שלושה דורות של משפחת קים שלטו בצפון קוריאה מאז הקים קים איל סונג את המדינה ב-1948. כשקים איל סונג מת ב-1994, בנו הבכור, קים ג'ונג-איל, ירש את השלטון, והיום שולט בו הנכד שהוא אכזרי כמו אביו וסבו.

מחנות עבודה צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד