ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

המשטרה: הוארך מעצר מיידי אבנים במקביל להלוויית החייל

הוארך מעצרם של צעירים בדואים שיידו אבנים במהלך הלווית החייל סרן ליעד לביא הי"ד במיתר

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

אתמול (שני) בעת שההמונים עשו דרכם להלווייתו של סרן ליעד לביא הי"ד במיתר, עצרו שוטרי תחנת עיירות מחוז דרום שלושה נערים בחשד שיידוי אבנים לעבר רכב שהיה על הציר המוביל ליישוב מיתר.

סרן ליעד לביא הי"ד, קצין לוחם בצנחנים בן 22 משדה ניצן ומיתר, נפצע אנושות במסגרת מבצע צוק איתן, בעת שנכנס ביום חמישי האחרון לבית ממולכד בדרום רצועת עזה, ונפטר מפצעיו בשבת בבית החולים.

במוקד מאה של משטרת ישראל התקבלה הודעה מנהג רכב אודות יידוי אבנים בכביש 40 לעברו באזור וואדי נען בסמוך לרמת חובב, כוח משטרת תחנת עיירות מחוז דרום שהיו פזורים על הציר עקב ההערכות להלווייתו של החייל הגיעו למקום ובהתאם לתיאור שניתן להם על ידי נהג הרכב, איתרו את הנערים ועכבו אותם לחקירה.

בעת שהעבירו את הנערים לניידת המשטרתית הגיח המון רב מהפזורה הסמוכה לציר וניסה תוך שהוא תוקף את הכוח המשטרתי לחטוף את הנערים המעוכבים מהניידת.

המתפרעים יידו אבנים ובלוקים לעבר השוטרים, לוחמי יס"מ ומג"ב שהגיעו לזירה אפשרו לניידת לעזוב את המקום עם המעוכבים תוך שהם מטפלים בהפרות הסדר הקשות.

בתום הפרות הסדר ולאחר פיזור המתפרעים נעצרו שישה גברים ושלוש נשים שהועברו לחקירה בתחנת עיירות והיום הם הובאו לבית המשפט, ומעצרם הוארך עד ליום חמישי. במשטרה מציינים כי זהותם של מעורבים נוספים ידועה והם יעצרו בהמשך.

שני קטינים לא נחקרו עקב גילם הצעיר אלא רק תושאלו בנוכחות הוריהם שהגיעו לתחנה וקטין נוסף נעצר ל-12 שעות ושוחרר למעצר בית.

עקב חומרת מעשיהם של החשודים ישנה כוונה במשטרה לחקור אותם בנוסף לעבירת סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, בגין כוונה לסייע לאויב ובגין פגיעה ברכוש כוח מזויין בתקופת פעולות איבה נגד ישראל.

מפקד המחוז הדרומי ניצב יורם הלוי ציין כי "לא יעלה על הדעת שבשעה שכל כוחות הביטחון עסוקים בהגנה על המדינה ינצלו זאת פורעי חוק להפר את הסדר הציבורי ולפגוע בשגרת החיים שגם כך מצומצמת על רקע האירועים בגזרה. אנחנו נעשה שימוש בסעיפי החוק המחמירים ביותר המתאימים למצב הביטחוני על מנת שפורעי החוק ימוצה עימם הדין במלוא החומרה, נבוא חשבון ונגיע לכל מי שהפר את הסדר, שורת המעצרים הללו מצטרפת לעשרות עצורים וכתבי אישום של מרחב נגב, מדיניות המשטרה תהיה אפס סובלנות ויד ברזל נגד פורעי חוק".
משטרה אבנים לוייה בדואים מיתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד