י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
השנה העשרים ואחד

המונים במלוה מלכה לטובת הגמ"ח הגדול ביותר במדינות חבר העמים

המונים השתתפו ב"מלווה מלכה השנתי" לטובת הגמ"ח המרכזי במדינות חבר העמים נערך בסימן הגדלת הפעילות, המעמד התקיים בראשות רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר ובהשתתפות נגידים ותומכים רבים. צפו בתיעוד מסכם מהאירוע 

המונים במלוה מלכה לטובת הגמ"ח הגדול ביותר במדינות חבר העמים
מלווה מלכה השנתית במדינות חבר העמים צילום: לוי נאזרוב

במעמד רב רושם ובאווירה נעלית ומיוחדת כשבת אחים גם יחד, התכנסו רבנים ושלוחים לצדם של נגידים וידידים, לסעודת מלוה מלכה, לכבודה של קרן גמילות חסדים המרכזי "קרן חיה מושקא", שהחל דרכו לפני 21 שנה עם אנשים ספורים ופעילות מצומצמת, וברבות השנים התפתח הארגון בס"ד והוא נחשב היום כגמ"ח הגדול ביותר, המסייע במשך כל ימות השנה לכלל הרבנים והשלוחים בכל מדינות חבר העמים ומסייע במגוון מסלולי פעילות לכלל המשפחות והנזקקים ושמו יצא בכל העולם, כסמל ודוגמא של הענקת צדקה וחסד לנזקק מתוך כבוד וניהול קפדני ומסור.

במוצאי שבת קודש פרשת תצוה, בסמוך ליום היארצייט ה-25 של הילדה חיה מושקא ע"ה, בת יבחלט"א רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, התאסף ציבור המונים באולם המרכזי של הבנק הגדול ביותר ברוסיה 'סברבנק', שניאות לבקשת הנהלת הגמ"ח, והעמיד את מרכז האירועים היוקרתי שבמרכז מוסקבה, לקיום האירוע המכובד לכבוד עולם החסד היהודי, שמצודתו פרוסה ממוסקבה אל כל המדינות הסומכות לה.

המעמד נפתח בעריכת 'הבדלה' על-ידי רב קהילת דוברי אנגלית במוסקבה הרב יעקב הלוי קליין, והמשיך במכתב קודש שכתב הרבי מליובאוויטש זי"ע לקרן גמילות חסדים, אותו הקריא חבר הנהלת הגמ"ח הרב דוד מונדשיין, והנגיד מר חיים-ניסן באייאר תרגמו לרוסית מדוברת.

כמדי שנה, נשא את המשא המרכזי והמיוחד רבה הראשי של רוסיה, שקידם את האורחים הרבים בברכת ברוכים הבאים, והעמיק בדיבורו על מצוות גמילות חסדים בכלל, תוך הזכרת הפעילות של הארגון בכל השנים ובמיוחד בשנתיים שחלפו בתקופת ההתמודדות עם הקורונה. בזה אחר זה, הוזמנו ועלו הנגידים והתומכים שקיבלו מידי הרב הראשי תשורות יוקרתיות ונאות, כהערכה והוקרה על תמיכתם בשנה החולפת, שבזכותם הורחב באופן ניכר מעגל העזרה וההיענות לבקשות המגיעות תמידין כסדרן לידי הנהלת הגמ"ח, ויחד עם צוות מתנדבים, עוברים ומטפלים במסירות ובעקביות בכל מקרה.

רגעים מיוחדים היו בעת שהציבור העלה בכתב את התחייבויותיו, מתוך מגוון אפשרויות תרומה, וכל הטפסים הוכנסו לתוך תיבת הגרלה, ממנה שלף שמש בית הכנסת המרכזי ר' גרישה גרשוי את פתקו של הזוכה הנגיד מר זלמן דווידוביץ, בעל רשת גדולה של מרפאות ברוסיה וידיד נאמן לארגון.

דברי ברכה נשאו גם הרב יצחק קוגן, הנגיד החסידי ר' לוי לבייב, הרב אלכסדר לייב ברדה, הנגיד מר גרמן זכרייב, הנגיד ר' יהודה דווידוב, הנגיד מר ברוך בן-ציון גורביץ, והנחיית האירוע הופקדה השנה בידיו המוכשרות של הנגיד מר אלכסדר בוכמן.

בברכת המזון כובד מנהל הקהילה היהודית במוסקבה הרב מרדכי ויסברג, ובשעה מאוחרת ובתחושה נעלית והתרוממות הנפש מול עשיית החסד הגדולה שמוסקבה זכתה - ננעל המעמד המיוחד שהותיר רושם עמוק בקרב המשתתפים, שותפי האמת לקרן הגמ"ח.

 

הרב בערל לאזאר רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד